Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Idees clau en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències a primària

 

Modalitat: en línia asíncron
Adreçat a: docents d’educació primària i d'educació secundària
Durada: 15 hores
Calendari: de l'1 al 10 de juliol de 2024
Professorat: Anna Marbà Tallada, Carme Grimalt i Víctor López-Simó 

 

https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Formació subvencionada en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Inscripció tancada

Calendari d'inscripció i matrícula

  • Preinscripció: fins el 27 de maig a través del cercador d'activitats XTEC amb el codi 9001300012

  • Adjudicació de places: a partir del 28 de maig 

  • Matrícula: fins el 10 de juny

Presentació 

En aquest curs volem discutir quines són les idees clau de ciències que cal treballar a l’escola de primària, quin paper juguen en el disseny de les situacions d’aprenentatge i com es poden concretar en les activitats d’aula. 

Objectius

- Identificar quines  idees clau de ciències apareixen en el currículum de l’educació primària i quines hi podem incorporar 

- Posicionar les idees clau com a vector de disseny de les situacions d’aprenentatge 

- Relacionar les idees clau amb les activitats d’aula i el seu paper en l’aprenentatge dels infants.  

Continguts

  • Quines idees clau de ciències es poden construir a primària? 

  • L’aprenentatge de les ciències com a procés de progressió i modelització  

  • Com incorporar el desenvolupament de les idees clau en les activitats d’aula? 

Metodologia

A partir de la lectura dels documents de referència, es promourà que els i les assistents puguin reflexionar quines són les idees clau de ciències i com queden distribuïdes al llarg del curs escolar, que imparteixen. També es promourà l’autoavaluació d’una situació d'aprenentatge per identificar quines idees clau queden ben construïdes i quines necessiten ser reforçades. 

Avaluació 

Al finalitzar el curs els i les participants hauran d’autoavaluar quines són les idees clau que treballen al llarg del curs. 

També es demanarà valorar en una situació d’aprenentatge que usin a l’aula la coherència entre les idees clau que treballen i les activitats proposades. 

Certificació

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs. 

Observacions i requeriments 

Condicions tècniques d’accés i de participació:

  • Bona qualitat de la connexió a Internet 
  • Coneixements bàsics suficients per a accedir a plataformes de videoconnexió (Teams, Zoom i Meet) i a l’aula Moodle del campus virtual 
  • Càmera i micròfon operatius, els quals, durant les sessions síncrones en línia, han de romandre oberts en funció de les activitats i a requeriment de les persones formadores

 

                                              https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya