Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Idees clau en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències a primària

 

Modalitat: en línia asíncron
Adreçat a: docents d’educació primària
Durada: 15 hores
Calendari: de l'1 de novembre al 20 de desembre de 2024
Professorat: Anna Marbà Tallada, Carme Grimalt Alvaro i Víctor López-Simó 

 

https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya

 

Calendari d'inscripció i matrícula

  • Preinscripció: fins al 15 d'octubre, a través del següent formulari (codi d'activitat: 9001140012)

  • Adjudicació de places: fins al 17 d'octubre

  • Matrícula: fins al 21 d'octubre

Presentació 

En aquest curs volem discutir quines són les idees clau de ciències que cal treballar a l’escola de primària, quin paper juguen en el disseny de les situacions d’aprenentatge i com es poden concretar en les activitats d’aula. 

Objectius

- Identificar quines idees clau de ciències apareixen en el currículum de l’educació primària i quines hi podem incorporar. 

- Posicionar les idees clau com a vector de disseny de les situacions d’aprenentatge. 

- Relacionar les idees clau amb les activitats d’aula i el seu paper en l’aprenentatge dels infants.  

Continguts

  • Quines idees clau de ciències es poden construir a primària? 

  • L’aprenentatge de les ciències com a procés de progressió i modelització.  

  • Com incorporar el desenvolupament de les idees clau en les activitats d’aula? 

Metodologia

A partir de la lectura dels documents de referència, es promourà que les persones assistents puguin reflexionar sobre quines són les idees clau de ciències i com queden distribuïdes al llarg del curs escolar que imparteixen. També es promourà l’autoavaluació d’una situació d'aprenentatge per identificar quines idees clau queden ben construïdes i quines necessiten ser reforçades. 

Avaluació 

Al finalitzar el curs, les persones participants hauran d’autoavaluar quines són les idees clau que treballen al llarg del curs. 

També es demanarà valorar en una situació d’aprenentatge que usin a l’aula la coherència entre les idees clau que treballen i les activitats proposades. 

Certificació

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs. 

Observacions i requeriments 

Condicions tècniques d’accés i de participació:

  • Bona qualitat de la connexió a Internet 
  • Coneixements bàsics suficients per a accedir a plataformes de videoconnexió (Teams, Zoom i Meet) i a l’aula Moodle del campus virtual.
  • Càmera i micròfon operatius, els quals, durant les sessions síncrones en línia, han de romandre oberts en funció de les activitats i a requeriment de les persones formadores.

 

                                              https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya