Equips Internivell
Coordinació:
Dolors Masats Viladoms, professora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials de la UAB. Forma part del Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües.
Carol Barriuso Rayo, mestra d'infantil i primària i ambaixadora eTwinning del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Responsable ICE: Mireia Manresa Potrony.
Descripció de l’equip:
Equip constituït majoritàriament per especialistes d'anglès en actiu en escoles de primària públiques. L'equip es va constituir com a grup formador el curs 2018-2019. A+Project és un acròstic que resumeix la voluntat del grup: Analysing Pools of Resources and Offering Joint Experiences to other Creative Teachers, alhora que juga amb la idea de crear projectes excel·lents (A+).
Objectius:
- Reflexionar com, des de les aules d'anglès d'infantil i primària, es pot participar en projectes interdisciplinaris de l'escola.
- Promoure el desenvolupament de les competències del segle XXI.
- Elaborar, implementar i avaluar propostes didàctiques basades en l'enfocament per projectes i l'ús de recursos digitals.
- Consolidar un model d'ensenyament de l'anglès que posi l'alumnat al centre del seu procés d'aprenentatge.
- Compartir amb la comunitat educativa reflexions teòriques, propostes pràctiques i recursos didàctics per promoure l'ensenyament de l'anglès des d'un enfocament competencial.
Blog de l'equip: http://blogs.uab.cat/equipice-a-project/
Coordinació:
Marcela Sandra Costanzi, mestra de primària i professora de secundària, llicenciada en Ciències de l'Educació per la Universitat de Buenos Aires i Màster en Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències per la UAB.
Responsable ICE:
Albert Díez Vañó, membre de l'equip docent ICE UAB.
Descripció de l’equip:
L’equip està composat per mestres d’educació infantil, primària, secundària i universitat que estudien i reflexionen sobre pràctiques d’aula vinculant l’educació matemàtica a una conversa cultural on les persones interactuen (des de les seves subjectivitats) amb els altres, la realitat i l’herència cultural. L’equip entén la matemàtica com a una activitat humana que amb la intenció de comprendre el món, genera llenguatge i pensament.
És un grup compartit amb FPCEE-Blanquerna (URL) .
Objectius:
- Planificar, implementar, analitzar i avaluar les línies d'innovació que estan desenvolupant els integrants del grup.
- Establir referents teòrics sobre determinats continguts i desenvolupar criteris i recursos que permetin la construcció social de coneixements complexos en contextos matemàtics.
- Sistematitzar els treballs realitzats, dedicant especial atenció als que permetin la seva difusió.
- Organitzar i desenvolupar les Jornades estatals “La cultura matemàtica de les persones".
Coordinació:
Olga Armengol Pastallé, mestre a l'escola Sant Nicolau (Sabadell)
Carmina Pinya i Salomó, tècnica docent al CRP de Sabadell
Responsble ICE:
Laura Santacruz.
Descripció de l’equip:
Món digital i educació és un equip de l’ICE de la UAB que des de 2010 reflexiona sobre les Xarxes Socials Digitals (XSD) i especialment sobre l'ús d'aquestes XSD als centres educatius i en els entorns infantils i juvenils. La nostra preocupació és com afrontar la dualitat en què viu l’alumnat ja que d'una banda, viu en una societat plenament digitalitzada, i de l’altra, molts dels centres educatius prohibeixen i temen les XSD.
Des de 2016 hem anat fent diferents publicacions sobre aquest tema. Al llibre “Xarxes socials als centres? Experiències a les aules” ja avançavem un decàleg amb una proposta de normes amb la voluntat d’acompanyar els alumnes en el procés d’esdevenir usuaris crítics i responsables.
Recentment hem publicat I tu, ets digitalment responsable? que és una eina que pretén fer reflexionar i acompanyar sobre l’ús dels dispositius digitals i el seu consum a l’alumnat, docents, famílies i agents de l’educació no formal. Aquesta eina se centra en l’ús dels dispositius digitals, en la manera com condicionen el temps de lleure; en el tipus de consum que se’n fa, en els continguts que s’hi publiquen, en la manera de fer-ho i, finalment, en les actituds de responsabilitat social que es manifesten a la xarxa.
Objectius Principals:
-
Elaborar una estratègia de difusió i formació del document: I tu, ets digitalment responsable?
-
Establir aliances amb altres equips i entitats¿ que treballen temàtiques properes a la nostra per poder fer una jornada de consciència digital i presentar la nostra l’eina:I tu, ets digitalment responsable?
-
Comentar lectures de temàtica relacionada amb els objectius de l’equip per al creixement del grup.
-
Fer transferència del treball de l’equip fent una publicació, participació al blog ICE, Twitter, etc.
Web de l'equip:
https://xsieiceuab.wixsite.com/inici
Usuari a twitter:
Coordinació:
Núria Gumà Esteve, mestra a l'Escola Llebeig de Vilobí del Penedès
Responsable ICE:
Laura Santacruz.
Descripció de l’equip:
Grup creat el 2015 amb la intenció de treballar i reflexionar en cinc àmbits diferents entorn la pràctica educativa dels mestres especialistes de música i la seva funció a l’escola. Actualment hem ampliat la visió als mestres generalistes o d’altres especialitats.
Objectius Principals:
-
L'objectiu d'aquest curs és acabar de donar forma i publicar una formació en línia dirigida a mestres d'infantil, primària i professors de secundària, especialistes de música o no, partint de la nostra pràctica educativa i relacionada amb el currículum competencial amb un fil conductor que girarà al voltant de la música, la creativitat i la motivació.
Coordinació:
Marilisa Birello, Llorenç Comajoan, Mireia Manresa i Laura Santacruz.
Responsable ICE:
Laura Santacruz.
Descripció de l’equip:
Equip multidisciplinar i internivell que centra la reflexió en els usos del català en l’actualitat i en el paper que hi juga l’ensenyament de la llengua. El treball de l’equip s’orienta a fer aportacions a la comunitat educativa, especialment, als docents, per tal d’incidir en la didàctica de la llengua catalana i en el foment del seu ús al sistema educatiu.
Objectius Principals:
-
Reflexionar sobre l’impacte que la societat actual i el nou paradigma tecnològic de la comunicació tenen en els usos lingüístics del nostre context cultural i, en conseqüència, les transformacions que això implica en la didàctica de la llengua catalana.
-
Explorar els usos i les pràctiques multilingües als centres educatius per tal d’incidir-hi.
-
Dotar la comunitat educativa de criteris i estratègies fonamentats en la investigació i, per tant, en l’evidència, per a ajudar-los a gestionar entorns i situacions comunicatius multilingües, en els quals el català és una llengua minoritzada.