Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

El paper de les matemàtiques en els projectes globalitzats

MATRÍCULA TANCADA

Modalitat: en línia asíncron
Adreçat a: docents d’educació primària i d'educació secundària
Durada: 15 hores
Calendari del curs: de l'1 de novembre al 20 de desembre de 2024
Professorat: Genaro de Gamboa Rojas


https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya

 

Calendari d'inscripció i matrícula

  • Preinscripció: fins al 15 d'octubre, a través del següent formulari de l'ATRI (codi d'activitat: 9001130012)

  • Adjudicació de places: fins al 17 d'octubre

  • Matrícula: fins al 21 d'octubre, a través de l'aplicatiu de la matrícula UAB

Presentació 

L'objectiu principal del curs és aprofundir en el paper de les matemàtiques en propostes interdisciplinàries per al cicle superior d'Educació Primària i el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria. Es farà èmfasi en la continuïtat de l'activitat matemàtica des de primària fins a secundària. Per a una millor comprensió del paper de les matemàtiques, es treballarà a partir de la noció de connexió matemàtica que s'inclou al currículum com a competència específica. El treball sobre la noció de connexió es basarà en activitats específiques per a l'aula, utilitzant una varietat de contextos com ara llibres il·lustrats, obres artístiques, problemes històrics, entre altres. Es posarà el focus en la utilitat de les connexions en la pràctica docent.

Objectius

  • Identificar connexions matemàtiques en activitats diverses

  • Desenvolupar criteris explícits per identificar connexions matemàtiques en activitats d’aula

  • Dissenyar activitats interdisciplinàries riques en connexions matemàtiques

Continguts

  • Connexions intramatemàtiques i extramatemàtiques

  • Activitats interdisciplinàries

  • Activitats STEM

  • Altres activitats riques en connexions

Metodologia

La metodologia del curs inclou el treball autònom a partir de lectures, vídeos i activitats escrites, la col·laboració mitjançant un fòrum virtual i el lliurament d'una activitat pràctica que rebrà la retroacció dels formadors i dels altres participants en el curs.

Avaluació 

Es valorarà la qualitat de la feina feta. S’hi haurà de lliurar una activitat rica en connexions matemàtiques i participar en els entorns col·laboratius i de debat.

Certificació

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir, la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs. 

Observacions i requeriments 

Condicions tècniques d’accés i de participació:

  • Bona qualitat de la connexió a Internet 
  • Coneixements bàsics suficients per a accedir a l’aula Moodle del campus virtual 

 

                                              https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg

Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya