Assessoraments a treballs de recerca
Com funcionen la inscripció i l'assignació dels assessoraments a treballs de recerca?
El professorat de la UAB, a través del Programa Argó, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat.
Inscripció
El període d'inscripció ordinari de la 22a edició (curs 2024/25) va finalitzar el dia 8 de desembre de 2024. S’ha obert un nou període de sol·licitud per assignar les últimes places disponibles, que finalitzarà el dia 17 de gener de 2025 (inclòs).
Per participar en el procés, el tutor o tutora del centre de secundària on està matriculat l’alumnat que hi vol participar haurà d’omplir el formulari d’inscripció que trobareu al final d’aquesta pàgina, fent constar les dades sol·licitades i triant entre els temes proposats des del Programa Argó.
Al formulari d’inscripció, l’alumnat pot sol·licitar fins a dos dels temes proposats, ordenant-los com a primera i segona preferència. L’alumnat que només estigui disposat a participar en el programa amb un tema concret NO ha de seleccionar una segona preferència: si s’omple aquest apartat del formulari d’inscripció, s’entén que, si finalment se li assigna la segona preferència, l’alumnat acceptarà la plaça que se li ha concedit.
Llistat de temes proposats per al curs 2024-2025
Llistat de temes disponibles al segon període de sol·licitud (19/12/24 - 17/01/25)
Per completar el procés d’inscripció, cal aportar un certificat on constin totes les notes de les assignatures cursades durant els 4 cursos d'ESO (Historial acadèmic) i la qualificació mitjana global de l'etapa obtinguda per l’alumnat a inscriure, signat i segellat per la direcció del centre. És necessari que, en algun dels documents que ens feu arribar, el nom de l'alumne/a, la nota mitjana, el segell i la signatura apareguin al mateix full.
El document s'ha d'enviar a l'adreça argo.ice@uab.cat amb l’assumpte “Nota mitjana ESO (Assessoraments Argó)”.
Càlcul nota mitjana de l’ESO
Seguint les indicacions del Departament d'Educació (punt 3.5.3) que eren vigents al moment d'obrir el termini d'inscripció ordinari, per calcular la nota mitjana de l’alumnat que va finalitzar l’ESO el curs 2023/24 cal utilitzar les equivalències numèriques establertes pel Reial Decret 659/2023, que es detallen a continuació:
Qualificació de Catalunya | Equivalències establertes al Decret 175/2022 | Equivalència numèrica establerta al Reial decret 659/2023 |
---|---|---|
Assoliment Excel.lent | Excel.lent | 9 |
Assoliment notable | Notable | 7,5 |
Assoliment satisfactori | Bé | 6 |
No assoliment | Insuficient | 3 |
IMPORTANT: Si ens feu arribar el certificat de nota mitjana superior a 9, o aquest no compleix les especificacions anteriors, l’alumnat NO quedarà inscrit als assessoraments.
Adjudicació de les places
Les places són limitades. Des del Programa Argó se seleccionarà l'alumnat que rebrà l’assessorament, utilitzant com a criteri prioritari la nota mitjana d’ESO i tenint en compte que la nota mínima per accedir a un assessorament és de 7. També s’intentarà tenir en compte la repartició per centres. En cas d’empat, la selecció es farà per sorteig.
Relació d'alumnes admesos i temes adjudicats (18/12/24)
En cas d'haver estat seleccionat/da, al llarg del mes de gener s’enviarà un missatge de correu electrònic a l’alumnat i el centre corresponent amb la documentació que s'haurà de retornar signada i segellada per confirmar la participació al programa (carta de compromís del centre i de l’estudiant), així com l’enllaç per accedir a la reunió telemàtica informativa prevista pels dies 28 i 29 de gener a les 17 h.
Pla de treball
Una vegada seleccionat l’alumnat, se’l convocarà amb els seus tutors de centre a una presentació en línia dels assessoraments els dies 28 i 29 de gener a les 17 hores. També es farà una presentació telemàtica per al professorat assessor de la Universitat.
Durant l’assessorament, es faran un mínim de 3 reunions de treball (presencials o telemàtiques) entre l’alumnat, el seu tutor/a del centre educatiu, i el professorat que assessora cada treball.
L’assessor/a de la UAB que ha proposat el tema convocarà la primera reunió al llarg de febrer de 2025, on es concretarà l’enfocament del treball i es proporcionarà bibliografia, recursos i altres mitjans. La resta de reunions o contactes s’acordaran entre l’alumnat, el tutor/a del centre educatiu, i l’assessor/a de la UAB.
En el cas dels assessoraments que requereixin la realització de pràctiques de laboratori, aquestes es realitzaran presencialment a la UAB o als centres adscrits.
L’alumnat haurà de fer constar a la portada del seu treball el nom de l’assessor/a de la UAB, juntament amb el del tutor/a del centre educatiu. Al finalitzar el seu treball, l’alumnat haurà d’enviar-lo per correu electrònic al seu assessor/a i al Programa Argó (argo.ice@uab.cat), informant de la qualificació obtinguda i de la valoració de l’ajuda rebuda.
L'assessorament finalitza a desembre del 2025.
Informació important
El professorat assessor de la UAB té la funció d'expert, orientant el treball i donant indicacions puntuals per al seu bon funcionament, però el seguiment del mateix depèn del tutor o tutora del centre educatiu.
La persona responsable del treball de recerca de l’alumnat és el tutor o tutora del centre educatiu, el qual haurà d'estar al corrent de totes les reunions i missatges intercanviats amb l'assessor o assessora de la UAB. En les reunions, és imprescindible que hi assisteixi l’alumnat assessorat i el tutor/a del centre educatiu.
Per resoldre qualsevol dubte o consulta que pugui sorgir durant el procés d’inscripció o el desenvolupament dels assessoraments, podeu enviar un missatge a argo.ice@uab.cat.