Maria Lluch rep l'ajuda LAB AECC 2024
L’ajuda LAB AECC 2024, amb un import de 300.000 €, finançarà el projecte «Lac2Brain: Enginyeria de bacteris de la microbiota intestinal per al tractament del glioblastoma».

L’Associació Contra el Càncer a Barcelona va presentar aquest dilluns 24 de febrer les 49 Ajudes AECC 2024 que es desenvoluparan en centres de recerca de la província de Barcelona.
L’ajuda LAB AECC 2024, amb un import de 300.000 €, s'ha destinat a finançar el projecte «Lac2Brain: Enginyeria de bacteris de la microbiota intestinal per al tractament del glioblastoma», liderat per Maria Lluch, investigadora TALENT de l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina de la UAB (IBB-UAB) i líder del Grup de Biologia Sintètica. Maria Lluch és també cofundadora i directora científica de la spin-off Pulmobiotics.
Per l'execució d'aquest projecte, Maria Lluch comptarà amb la col·laboració del grup de recerca d'Enginyeria de Proteïnes i Nanomedicina, liderat per Julia Lorenzo i també pertanyent a l'IBB, i el grup liderat per David Sancho del CNIC.
Lac2Brain
«Lac2Brain: Enginyeria de bacteris de la microbiota intestinal per al tractament del glioblastoma» és un projecte de biologia sintètica que té com a objectiu dissenyar una teràpia innovadora per al glioblastoma, un tipus de càncer cerebral molt agressiu i associat a una elevada taxa de mortalitat. Els bacteris intestinals produeixen compostos que afecten la salut i que poden arribar a afectar fins i tot òrgans com el cervell. La composició microbiana de l’intestí varia en pacients amb càncer i pot influir en la resposta a tractaments com la immunoteràpia. Aquest projecte busca modificar genèticament probiòtics intestinals perquè produeixin molècules immunoestimulants i millorin la resposta contra aquests tumors. A més, aquest enfocament es podria aplicar a altres trastorns cerebrals mitjançant probiòtics personalitzats.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Salut i benestar