Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Geografia

Bona acollida de la nova proposta dels Tallers de Geografia en Acció

25 feb. 2025
Compartir a Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els dies 17 i 24 es va dur a terme el Taller de Geografia en Acció: "El tractament de la Geoinformació com a font de coneixement", amb la participació de l'alumnat dels dos grups de tercer d'ESO de l'Institut Escola el Virolet de Sabadell.

 

Alumne dibuixant en una làmina, només es veu la làmina i la mà.

El taller, molt participatiu, començar amb una presentació sobre la diversitat de la recerca que es fa al Departament de Geografia, posant èmfasi en la importància del tractament de la informació geogràfica en aquesta. Es van presentar exemples de de projectes de recerca de temes ben diversos com la mobilitat, gènere, incendis forestals o evolució del paisatge, tots ells amb una clara component espacial.

Després es va introduir la metodologia que s'utilitza en els SIG a partir de l'explicació del que es considera el primer cas d'aplicació d'aquesta, els mapes fets a ma del Dr. Jhon Snow el 1854 que van permetre identificar l'origen del brot de còlera a Londres. Es va explicar el concepte de capa, i com la possibilitat de superposar diferents capes d'informació geogràfica permet analitzar patrons, que altrament serien difícils d’observar.

Tot seguit es va presentar a l'alumnat una problemàtica contextualitzada al seu municipi i se'ls va demanar que donessin resposta a aquesta problemàtica elaborant una làmina on se'ls va demanar que hi hagués la següent informació: 1-El nom del projecte, 2-l'Àmbit territorial, 3-L'objectiu o objectius del projecte, 4- Les capes d'informació, 5- Les propostes, 6-Els resultats esperats i 7-un pressupost aproximat. El taller va finalitzar amb la presentació de cadascun dels projectes.

A l'enllaç podeu visualitzar les fotografies dels tallers de Geografia en Acció amb les làmines elaborades per l'alumnat.

El taller de Geografia en Acció, a càrrec de Meritxell Gisbert i Laura Sala, ha estat organitzat pel Departament de Geografia i l’Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UAB.

 

 

Dins de