Commemoració del Tricentenari d'Immanuel Kant: Educació cap a la maduresa. Però com?
El professor investigador de l’ICREA (UAB) Thomas Sturm participa al debat “Educació cap a la maduresa. Però com?”, moderat per Daniel Gamper, que va tenir lloc a la Biennal de Pensament el 10 d’octubre de 2024. Juntament amb la filòsofa i autora Susan Neiman, Sturm reflexiona sobre el potencial de Kant com a educador de la llibertat en el segle XXI.
Kant diu que hem de tenir el valor de fer servir el nostre propi enteniment. Sense aquest valor, no hi ha maduresa. Un objectiu fonamental de l’educació dels joves ha de ser, per tant, l’autonomia en el pensament i la presa de decisions, per almenys assumir la responsabilitat de la nostra pròpia vida. Aquesta és una tasca tant dels pares com de les escoles. Tanmateix, quines són les habilitats correctes per a això? Com pot l’educació ajudar a fomentar el pensament i la presa de decisions autònoms? Quan hauria de començar això i amb quins objectius i mètodes?
L’acte s’emmarca en la sèrie de debats celebrats per commemorar el Tricentenari d’Immanuel Kant.