Escola Doctoral 2025 del Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme GREIP
L'Escola de Doctorat 2025 del Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme GREIP ha estat un èxit rotund, oferint una gran quantitat de coneixements i estimulants debats al llarg de tres dies d'impacte.
![Greip_1](https://www.uab.cat/ca/didactica-llengua-literatura-ciencies-socials/img/greip1/captura1.jpg)
El dia 1, vam ser rebuts per la Dra. Marilisa Birello i la Dra. Melinda Dooly, seguida per la Dra. Euline Cutrim Schmid, professora titular de lingüística aplicada i TEFL i catedràtica del Departament d'Inglés de la Universitat d'Educació de Schwäbisch Gmünd (Alemanya), que ens va captivar amb la seva presentació “Desxifrant el desenvolupament docent a la pedagogia plurilingüe telecol·laborativa: una exploració qualitativa col·laborativa” on va discutir mètodes de recerca qualitativa dintre del marc de la iniciativa TEMPLATE finançada pel programa Erasmus+. Més tard, l'estudiant de doctorat Diego Luis Alburqueque va compartir els seus progressos i reptes com a estudiant de tercer any, i Maria Mont, juntament amb l'investigador visitant Jeff Arias, va concloure la jornada resumint els aspectes més destacats.
En el segon dia la Dr. Meike Wernicke, professora associada en la Facultat d'Educació de la Universitat de British Columbia (Canadà), i Sadia Shad, doctoranda en el Departament d'Educació Lingüística i Alfabetització de la Universitat de British Columbia (Canadà), van liderar una discussió perspicaç sobre com la identitat del que investiga dona forma a les preguntes que es fa, el procés que segueix i la construcció col·lectiva del coneixement. La tarda va continuar amb Changchun Li, un estudiant de doctorat de segon any, que va compartir els seus triomfs i reptes, provocant una discussió sobre les mides de les mostres i els processos de publicació.
El dia 3, la Dra. Florence Bonacina-Pugh, professora titular i associada d'ensenyament d'idiomes i codirectora del centre de recerca sobre llengua, interculturalitat i alfabetització de la Moray House School of Education and Sport de la Universitat d'Edimburg (Escòcia, el Regne Unit), va fer una fascinant presentació sobre les polítiques lingüístiques practicades, il·lustrant com aquest concepte ha contribuït al canvi empíric en la recerca de les polítiques lingüístiques. L'esdeveniment va concloure amb una hackató dinàmica, on estudiants de doctorat, investigadors novells i experts van identificar reptes en la recerca en educació lingüística i literària que impliquen subjectes humans.
Aquests tres dies es van omplir d'experiències i reptes d'aprenentatge inestimables, deixant a tots els assistents amb desitjos de una propera edició de l'escola doctoral.