Disponible el número 22 d'Enseñanza de las Ciencias Sociales
Ja es pot consultar el número 22 de Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de investigación, corresponent a l’any 2024. Aquesta nova edició inclou una rica varietat d’articles centrats en la recerca i la didàctica de les ciències socials, amb l’objectiu d’enriquir el debat acadèmic en aquest àmbit.
Aquest número arriba en un moment de canvi per a la revista, ja que a partir de 2025 es consolidarà com una publicació bianual, amb dos números a l’any. Aquesta transformació respon a la voluntat de donar-li un nou impuls i reforçar la seva posició com a referent en el camp de la investigació en didàctica de les ciències socials. Un dels principals objectius és augmentar la seva visibilitat i impacte dins la comunitat acadèmica.
A més, la nova etapa de la revista inclourà un monogràfic en cada número, coordinat per un investigador o investigadora especialista en la temàtica seleccionada. Tot i aquest nou enfocament, es mantindrà l’aposta per la diversitat d’articles i estudis de recerca, abordant múltiples qüestions d’interès dins el camp de les ciències socials.
El primer monogràfic de 2025, que es publicarà al març, estarà dedicat als desafiaments i oportunitats de l’ensenyament de les ciències socials per a la participació democràtica i la intervenció social. Aquest número buscarà generar reflexió sobre com les disciplines socials, com la geografia i la història, poden contribuir a la formació d’una ciutadania crítica i compromesa, capaç de comprendre i intervenir en els seus entorns socials i polítics.
El segon número de 2025, previst per a l’octubre, estarà dedicat a l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials en contextos de diversitat. L’objectiu serà posar en valor la importància de visibilitzar les cultures, identitats i col·lectius que han estat històricament marginats o invisibilitzats. Es tracta d’una contribució essencial a la construcció d’una educació més inclusiva, capaç de combatre l’exclusió i promoure la justícia social.
Amb aquesta nova etapa, Enseñanza de las Ciencias Sociales vol continuar sent un espai de trobada per a investigadors i docents interessats en la millora de la didàctica i la innovació educativa en ciències socials. La revista manté la seva vocació d’espai de divulgació i transferència de coneixement, tot reforçant el seu compromís amb una educació per a la ciutadania democràtica, la sostenibilitat i la pau.
Podeu consultar el contingut complet d’aquest número i seguir-ne les novetats a través del portal oficial de la revista.