Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Consell Social

La presidenta del Consell Social de la UAB opina que la transformació de la docència universitària cap a un model més innovador i adaptatiu

20 març 2025
Compartir a Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

En la nova opinió de la presidenta del Consell Social, Tania Nadal, destaca la necessitat de transformar la docència universitària per adaptar-se als reptes socials, tecnològics i metodològics actuals. En aquesta es subratlla la importància de la innovació docent i la millora contínua de la formació per preparar els estudiants davant els desafiaments del futur. 

fotografia Tània Nadal

Tal com ens explica Tania Nadal, la UAB està apostant per la incorporació d’eines digitals i la intel·ligència artificial (IA) per potenciar un aprenentatge actiu i personalitzat. Així mateix, considera essencial explorar nous models d’avaluació i metodologies d’ensenyament que permetin optimitzar el seguiment acadèmic i fomentar la participació de l’alumnat. 

En la seva reflexió, també posa en valor el Premi a l’Excel·lència Docent, que reconeix la tasca del professorat en la innovació pedagògica, i destaca la importància d’una inversió adequada en educació. Recorda que els resultats de l’Informe PISA evidencien la relació directa entre el finançament i la qualitat de l’ensenyament, i assenyala que la manca de recursos dificulta la implantació de metodologies innovadores i la formació continuada dels docents. 

Nadal subratlla el paper clau de la UAB en la millora del sistema educatiu a través de la recerca i la formació docent. Explica que les facultats d’educació de Catalunya treballen conjuntament per garantir que els mestres i professors comptin amb les eines necessàries per afrontar els nous reptes pedagògics. També remarca la importància d’una millor connexió entre la secundària, la formació professional i la universitat per facilitar la transició entre etapes educatives. 

Finalment, la presidenta conclou que la transformació educativa és una responsabilitat compartida entre administracions, centres educatius, docents i estudiants. Reafirma el compromís de la UAB en liderar aquest canvi i fa una crida a la comunitat universitària per treballar conjuntament en la construcció d’un model educatiu més flexible, innovador i adaptat a les necessitats del segle XXI. 

Dins de