La presidenta del Consell Social de la UAB opina que la transformació de la docència universitària cap a un model més innovador i adaptatiu
En la nova opinió de la presidenta del Consell Social, Tania Nadal, destaca la necessitat de transformar la docència universitària per adaptar-se als reptes socials, tecnològics i metodològics actuals. En aquesta es subratlla la importància de la innovació docent i la millora contínua de la formació per preparar els estudiants davant els desafiaments del futur.

Tal com ens explica Tania Nadal, la UAB està apostant per la incorporació d’eines digitals i la intel·ligència artificial (IA) per potenciar un aprenentatge actiu i personalitzat. Així mateix, considera essencial explorar nous models d’avaluació i metodologies d’ensenyament que permetin optimitzar el seguiment acadèmic i fomentar la participació de l’alumnat.
En la seva reflexió, també posa en valor el Premi a l’Excel·lència Docent, que reconeix la tasca del professorat en la innovació pedagògica, i destaca la importància d’una inversió adequada en educació. Recorda que els resultats de l’Informe PISA evidencien la relació directa entre el finançament i la qualitat de l’ensenyament, i assenyala que la manca de recursos dificulta la implantació de metodologies innovadores i la formació continuada dels docents.
Nadal subratlla el paper clau de la UAB en la millora del sistema educatiu a través de la recerca i la formació docent. Explica que les facultats d’educació de Catalunya treballen conjuntament per garantir que els mestres i professors comptin amb les eines necessàries per afrontar els nous reptes pedagògics. També remarca la importància d’una millor connexió entre la secundària, la formació professional i la universitat per facilitar la transició entre etapes educatives.
Finalment, la presidenta conclou que la transformació educativa és una responsabilitat compartida entre administracions, centres educatius, docents i estudiants. Reafirma el compromís de la UAB en liderar aquest canvi i fa una crida a la comunitat universitària per treballar conjuntament en la construcció d’un model educatiu més flexible, innovador i adaptat a les necessitats del segle XXI.