Òrgans de govern de la Facultat
Els òrgans de govern de la Facultat de Comunicació de la UAB garanteixen el bon funcionament de la facultat i treballen conjuntament per assegurar una gestió transparent i participativa, amb representació de professors, estudiants i personal d’administració.
Òrgans de Govern
Comissions
Competències i organizació de la Facultat
L’article 12. dels Estatuts de la UAB fa referència a les Funcions. Indica que correspon als centres:
a) Establir la planificació estratègica de la docència, així com determinar els instruments per acreditar i millorar la qualitat dels seus programes formatius.
b) Proposar la creació i la modificació d’ensenyaments oficials de grau i de màster, i d’estudis propis de postgrau i de formació permanent, d’acord amb les directrius dels òrgans de govern de la Universitat, així com elaborar els projectes de pla d’estudis i les propostes de creació de noves titulacions.
c) Ser escoltats en la definició del perfil acadèmic de les places del personal docent i investigador relacionades amb els programes d’estudis que coordinen.
d) Proposar als departaments criteris d’assignació de professorat a les titulacions.
e) Aprovar els plans docents i vetllar per una organització adequada dels encàrrecs docents.
f) Vetllar pel benestar, la tutorització i l’orientació de l’alumnat i promoure vincles amb l’alumnat preuniversitari, amb les persones titulades i amb els ens públics i privats del sector laboral.
g) Participar en els processos d’avaluació de la qualitat del centre i promoure la millora contínua de l’activitat docent.
h) Coordinar i supervisar la gestió dels serveis i dels recursos de personal i materials que són competència seva d’acord amb el que estableixi el Reglament general de centres i estructures i els reglaments de la Universitat, així com gestionar-ne la dotació pressupostària.
i) Proposar modificacions de la relació de llocs de treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis del centre.
j) Promoure i coordinar projectes i iniciatives culturals, formatives i d’extensió universitària.
k) Exercir qualsevol altra funció que aquests estatuts o els reglaments de la Universitat els atribueixin.
Els òrgans de govern de la Facultat de Ciències de la Comunicació són:
a) De caràcter col·legiat
• La Junta de Facultat és l’òrgan col·legiat de govern de la Facultat i està composta per representants del personal acadèmic, de l’alumnat i del personal d’administració i serveis de tots els ensenyaments i titulacions que s’imparteixen a la Facultat. La Junta estarà formada per 70 membres, que inclouen els membres nats.
• Les comissions permanents: són comissions permanents de la Facultat, a banda de les que es puguin crear d’acord amb l’article 9 d’aquest reglament, la Comissió d’Afers Acadèmics, la Comissió d’Economia i Serveis i la Comissió de Màster. En les tres comissions hi han d’estar representats tots els col·lectius de la Facultat, hi haurà paritat en la composició del professorat i de l’alumnat. Les comissions alternen les competències de caràcter executiu amb competències de caràcter assessor, d’acord amb l’àmbit d’actuació concret que a continuació s’estableix per a cada una. Les comissions permanents han de reunir-se almenys dues vegades cada semestre lectiu.
• La Comissió d’Afers Acadèmics és l’encarregada de preparar, debatre i proposar qualsevol assumpte relacionat amb la docència, l’ordenació acadèmica i els estudis, i també d’acordar o resoldre les qüestions establertes en el Reglament de la Facultat.
• La Comissió d’Economia i Serveis és l’encarregada de preparar, debatre i proposar qualsevol assumpte relacionat amb l’activitat econòmica, els serveis, les infraestructures i els equipaments de la Facultat, i també d’acordar o resoldre les qüestions establertes en el Reglament de la Facultat.
• La Comissió de Màster estarà composta i tindrà les atribucions que estableixi la normativa vigent de la UAB en la matèria.
• L’equip de Deganat, que assisteix el degà o degana en l’exercici de les seves funcions, està format pel degà o degana, el secretari o secretària i els vicedegans.
• La Junta Electoral està formada per cinc membres i els seus respectius suplents. El secretari o secretària de la Facultat —que n’és membre nat—, un professor o professora funcionari, un professor o professora contractat, un alumne o alumna, i un membre del personal d’administració i serveis, escollits mitjançant un sorteig que té lloc cada dos anys. El president o presidenta de la Junta Electoral és el secretari o secretària de la Facultat
• El Consell d’Estudiants el composen els delegats de curs i/o grups més els representants dels estudiants a la Junta de Facultat i del Claustre. A l’inici de cada curs acadèmic, el Vicedeganat encarregat del seguiment de la docència i els coordinadors d’estudis de grau han de dur terme el procés d’elecció dels delegats de curs i/o grups de cada una de les titulacions de grau. Anualment, el Deganat ha de col.laborar en la construcció de l’òrgan de coordinació, els ha d’exposar les tasques i drets que obtenen com a representants i, si escau, acorda l’agenda de treball conjunta Consell d’Estudiants (Òrgan coordinador de l’Alumnat, OCA)
b) De caràcter unipersonal
- el degà o degana, el secretari o secretària i els vicedegans.
- els coordinadors d’estudis.
- els coordinadors docents.