Consell de Departament
El Consell de Departament, presidit pel director o directora del Departament, és l'òrgan col·legiat de govern del Departament.
Membres
Són membres del Consell de Departament:
- Tot el personal acadèmic doctor.
- Una representació del personal acadèmic no doctor equivalent al 40 % del col·lectiu esmentat al primer apartat.
- Una representació dels becaris i becàries de recerca equivalent al 10 % del col·lectiu esmentat al primer apartat.
- Un representant de l'alumnat de cada estudi de doctorat del Departament.
- Un representant del personal d'administració i serveis adscrit al Departament.
Tot el personal docent del Departament que no sigui membre del Consell pot assistir a les sessions d'aquest òrgan, amb veu i sense vot, amb l'autorització del president o presidenta del Consell.
Competències
Són competències del Consell de Departament:
- Elaborar i aprovar el Reglament del Departament.
- Convocar les eleccions per a la direcció.
- Elegir i revocar el director o directora.
- Aprovar el pressupost anual del Departament i l'execució d'aquest.
- Aprovar la memòria anual de les activitats del Departament.
- Aprovar els informes que siguin de la seva competència i, especialment, els relatius a la creació de nous departaments, així com a la creació, la modificació o la supressió de titulacions i dels seus corresponents plans d'estudis, quan afectin temes relatius a la seva àrea de coneixement.
- Proposar la contractació de professorat emèrit.
- Crear comissions.
- Aprovar el Pla estratègic.
- Aprovar la proposta de creació d'unitats i elevar-la al Consell de Govern.
- Aprovar el model de plantilla de professorat.
- Aprovar el Pla docent, els estudis de postgrau, de doctorat i de formació continuada.
- Assumir qualsevol altra competència que li atribueixin els Estatuts i la resta de normes aplicables.