Comissió Executiva
La comissió executiva és l'òrgan ordinari de govern i de gestió del Departament.
Composició
La Comissió Executiva té la composició següent:
- Membres nats: els components de la direcció del Departament.
- Membres electes per tres anys:
- Un representant de cadascuna de les comissions que es constitueixin en el Departament, d'acord amb el que preveu aquest reglament.
- Un representant escollit entre els coordinadors i coordinadores dels màsters de postgrau del Departament.
- Un representant de les persones responsables de programes de formació continuada.
- Tres representants escollits entre els membres del Consell de Departament.
- Membres electes per dos anys:
- Un representant del personal d'investigació en formació.
- Un representant del personal d'administració i serveis adscrit al Departament.
- Membres electes per un any: un representant dels doctorands del Departament.
La Comissió Executiva és presidida pel director o directora del Departament. El secretari o secretària del Departament també ho és de la Comissió Executiva.
Competències
Són competències de la Comissió Executiva:
- Supervisar la programació i la coordinació de la tasca docent del Departament.
- Formular a la Junta de Facultat els suggeriments que consideri adients amb relació als plans d'estudis.
- Instar a la creació d'instituts universitaris de recerca i d'altres centres de recerca.
- Organitzar cursos d'especialització o de divulgació, seminaris i cicles de conferències, dins la seva àrea de coneixement, i fomentar la coordinació d'aquestes activitats amb altres departaments.
- Incentivar els programes de postgrau i de doctorat, objectiu per al qual el Departament ha de reservar un 7 % del pressupost anual, que ha de distribuir a parts iguals entre els programes vigents.
- Promoure les activitats de formació continuada del Departament, objectiu per al qual s'ha de reservar un 10 % del cànon procedent d'aquestes activitats.
- Promoure la formalització de contractes amb entitats públiques o privades per a dur a terme treballs científics, tècnics o artístics.
- Proposar la contractació de personal, a petició de la Comissió de Recerca, per a efectuar treballs temporals o específics de recerca.
- Crear comissions específiques per a treballar en l'àmbit de les seves competències.
- Presentar al Consell de Departament les polítiques de promoció de la recerca.
- Supervisar la gestió del pressupost del Departament.
- Analitzar i proposar la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris.
- Fer un sorteig públic per a triar els membres de les comissions de selecció del personal docent i investigador, funcionari i contractat, i proposar-los. El sorteig s'ha d'efectuar entre els membres del Departament que reuneixin les condicions exigides.
- Proposar les rebaixes i la concentració de docència d'acord amb els criteris vigents a la UAB.
- Proposar la contractació de professorat visitant.
- Dirimir l'atribució de docència, en cas de concurrència d'interessos de més d'un professor sobre una assignatura, d'acord amb els criteris vigents del Departament.
- Pronunciar-se sobre l'adscripció de nous membres docents al Departament. El procediment consisteix en la presentació per escrit d'una petició d'admissió raonada pel peticionari i una avaluació per part de la Comissió Executiva.
- Conèixer la proposta de Pla docent de la Comissió de Docència abans d'elevar-la al Consell de Departament.