TFG i TFM
El Dipòsit Digital de Documents (DDD) de la Universitat Autònoma de Barcelona conté una col·lecció on es recullen alguns dels millors TFG en modalitat d’aprenentatge servei de les edicions passades dels Premis TFG en ApS, que podeu consultar en l’enllaç següent.
A continuació, podeu trobar els diferents TFG d’enguany en modalitat d’ApS, així com els dels cursos anteriors, agrupats per facultats.
TFG en ApS de l¿Escola d¿Enginyeria
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2022-2023) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa d’ApS |
Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles |
Proposta d’adaptació de l’agenda urbana per a pobles de menys de 5.000 habitants |
El Risell SCCL |
Alaitz Zabala Torres |
|
Enginyeria Informàtica |
Creació de la web corporativa de l’Associació 17 de Maig |
Associació 17 de Maig |
Alicia Fornés |
|
App mòbil per a calcular la petjada ecològica del menjar |
Fundació per a l’Assessorament i l’Acció en Defensa dels Animals |
Ernest Valveny |
||
App mòbil per a la gestió del benestar animal en lloros |
Emplumados Club |
Ernest Valveny |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Enginyeria Informàtica |
Desenvolupament d’una app per a l’atenció de persones vulnerables |
Centre de Promoció Social Francesc Palau |
Yolanda Benítez Fernàndez |
|
Enginyeria de Sistemes i Telecomunicacions |
La creació d’una plataforma d’e-learning |
AUXILIA |
Xavier Roca Marva |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Enginyeria Informàtica |
Desenvolupament de l’aplicació del Programa de Voluntariat d’Acompanyament i Voluntariat Inclusiu |
Fundació La Tutela |
Alicia Fornés |
|
Creació d’una plataforma informàtica de gestió de la comunicació i organització del voluntariat i de la demanda del servei |
En bici sense edat |
Marc Talló Sendra |
||
Aplicació per a la gestió de clubs esportius amateurs |
Club Bàsquet Grup Barna |
Enric Martí |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Enginyeria Informàtica |
Creació d’una app mòbil per a la gestió del programa Cistell Solidari |
Fundació Aldees Infantils SOS |
Ernest Valveny |
Creació d’una app per a la detecció de ciberassetjament |
TFGs ApS de la Facultat de Biociències
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Biologia |
Viabilitat del biocontrol de l’ailant |
DEPANA - Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural |
Ana Morton Juaneda |
|
Distribució de refugis artificials per a ratpenats a la província de Tarragona |
GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya) |
Francesc Muñoz |
||
Una o dues generacions anuals? La papallona Gonepteryx cleopatra com a cas d’estudi |
Museu de les Ciències Naturals de Granollers |
Anselm Rodrigo |
||
Activitat didàctica (escape room) enfocada en la biologia per a l’alumnat de 4t d’ESO |
Col·legi Montserrat (Cerdanyola del Vallès2) |
Joan Francesc Barquinero Estruch |
||
Biologia Ambiental |
Pilotatge d’un protocol de quantificació d’emissions de gasos provinents de residus orgànics vinculat al projecte «Re-circulating O-Waste in The Gambia’s Food Supply Chain» |
Mbolo |
Anselm Rodrigo |
|
Elaboració d’un catàleg d’espècies d’amfibis de la Comunidad Campesina de San Rafael |
Evergreen Institute |
Francesc Muñoz |
||
Seagrass Cymodocea nodosa across its distributional range: The effect of temperature and latitude on phenology and growth |
IMEDEA (Institut Mediterrani d’Estudis Avançats - CSIC/UIB) |
Anna Soler Membrives |
||
Afectació temporal dels sistemes agroramaders |
Museu de les Ciències Naturals de Granollers |
Anselm Rodrigo |
||
Estrategia para la conservación de las tortugas marinas en las costas de Nuquí (Colombia) |
Choco Bird Observatory |
Anna Soler Membrives |
||
Avaluació de l’alliberament pilot d’esturió europeu (Acipenser sturio) al tram final del riu Ebre (Catalunya, Espanya) |
CERM, Centre d’Estudis de Rius Mediterranis |
Anna Soler Membrives |
||
Protocol d’actuació contra Vespa velutina |
Oficina de Sostenibilitat de la UAB |
Fernando Garcia del Pino |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2022-2023) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Biologia |
Prospecció etnobotànica, recopilació de coneixements tradicionals i dinamització dels actors locals que han de fer ús dels coneixements tradicionals recollits en l’àmbit pirinenc |
Cooperativa Eixarcolant |
Miquel Ninyerola |
|
Divulgació ambiental d’espais marins |
Centre d’Estudis del Mar (Sitges) |
Anna Soler Membrives |
||
Programa d’educació i prevenció d’infeccions del tracte urinari (ApS) |
Col·legi Bertran (Sabadell) |
María Ángeles Ramos |
||
Pol·linitzadors al Parc del Garraf |
Parc del Garraf (Diputació de Barcelona) |
Anselm Rodrigo |
||
Biologia Ambiental |
Preparar un protocol dels procediments de funcionament per al centre |
Estación Rescate de Fauna |
Fernando García del Pino |
Fitxa |
Recorregut interpretatiu no personal per la ruta de les Fonts |
Ajuntament de Breda |
Anna Soler Membrives |
||
Pla d’actuació contra Teredo navalis |
Museu de la Pesca de Palamós |
Anna Soler Membrives |
||
ApS-Recopilació i elaboració de cartografia digital de les platges del municipi de Santa Eulària des Riu per a la millora en la gestió del litoral |
Ajuntament de Santa Eulària des Riu |
Anna Soler Membrives |
||
Posant en valor la natura. Elaboració d’un itinerari interpretatiu pels hàbitats de Maçanet de la Selva |
Ajuntament de Maçanet de la Selva |
Anselm Rodrigo |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Biologia |
Catàleg de fauna vertebrada i invertebrada dels parcs del Garraf, Olèrdola i Foix |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
|
Conscienciació de les infeccions de transmissió sexual |
Institut Torrent dels Alous (Rubí) |
Cristina Pereira Santos |
||
Biologia Ambiental |
Catàleg de fauna vertebrada i invertebrada dels parcs del Garraf, Olèrdola i Foix |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
|
Les estructures d’emmagatzematge d’aigua i el seu impacte en la fauna salvatge als parcs del Foix i Garraf |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
||
Desmentir mites dels microplàstics |
Gremi de Peixaters de Barcelona |
Anna Soler Membrives |
||
Creació d’uns materials comunicatius actualitzats per al riu Ripoll per al seu tram en el municipi de Sabadell |
ADENC (Associació per la Defensa i Estudi de la Natura) |
Anna Soler Membrives |
||
Gestió dels espais naturals |
Parc Natural del Delta de l’Ebre |
Anna Soler Membrives |
||
El mud-puddling a les papallones |
Museu de Ciències de Granollers |
Yolanda Melero |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Biologia Ambiental |
Creació d’un hort per a l’educació ambiental i la producció local al municipi d’Arbúcies |
INS Monstoriu (Arbúcies) |
Andreu Salvat Saladrigas |
|
Estudi de la distribució de diferents espècies de dofins albirades a les costes del Garraf |
Associació Cetacea |
Anna Soler Membrives |
||
Exposició divulgativa de la biologia marina de les nostres costes |
Centre Cívic Masia Can Feliu (Ajuntament de Sant Quirze) |
Anna Soler Membrives |
||
Desenvolupament d’una fitxa d’identificació de taurons i rajades amenaçats per al sector pesquer |
Catshark |
Anna Soler Membrives |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2019-2020) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Biologia Ambiental |
Entenent el submarinisme com una activitat ecosostenible |
Centre d’Educació Ambiental BeOcean i Centre de Busseig de Tossa de Mar |
Anna Soler Membrives |
|
Biologia |
Els microplàstics, l’enemic invisible |
Pescadors de la Confraria de les Cases d’Alcanar |
Anna Soler Membrives |
TFG ApS de la Facultat de Ciències
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Ciències Ambientals |
Estudi de la dinàmica de la metapoblació del seneci del cap (Senecio inaequidens) i determinació de la seva distribució i avaluació del risc en els ecosistemes pastorals del Prepirineu català |
Fundació Miranda |
Roser Maneja Zaragoza i Pere Muñoz Odina |
|
Desperta! Redescobrim l’entorn a través de les arts plàstiques |
Animal Latitude |
Roser Maneja Zaragoza |
||
Gestió descentralitzada de residus a l’Hort del Mercat |
Tarpuna SCCL |
Raquel Barrena Gómez i Pere Muñoz Odina |
||
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Ciències Ambientals |
Avaluació energètica de la Biblioteca d’Humanitats del Campus de la UAB |
Unitat d’Arquitectura i Logística |
Daniel Campos Moreno i Jordi García Orellana |
|
Geologia |
||||
L’aprofitament d’aigua dels conreus de Sant Geroni de la Murtra |
Conreu Sereny SCCL |
Mario Zarroca |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Ciències Ambientals |
Estudi ornitològic i proposta de restauració i millora ecològica dels entorns de la bassa de Can Gambús, Sabadell |
ADENC |
Pere Muñoz Odina i Eduard Ariza Solé |
|
Estadística Aplicada |
Mostrar de manera global quina és la percepció en temes d’igualtat, perspectiva de gènere i violència de gènere per part dels tres col·lectius que integren l’Escola |
Escola d’Enginyeria de la UAB |
Xavier Bardina |
|
Diagnòstic sobre la Facultat de Ciències com a entorn de treball amigable i equitatiu |
Facultat de Ciències de la UAB |
Xavier Bardina |
||
Anàlisi longitudinal i de la supervivència d’una cohort de pacients amb diabetis tipus 2 |
IMIM, Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques |
Xavier Bardina |
||
Geologia |
Caracterització geològica i ambiental de l’entorn de la cova de la Font i tova calcària de Riuvert, lloc d’interès geològic (LIG) del Geoparc Orígens (Pallars Jussà) |
Geoparc Orígens |
Mario Zarroca Hernández |
|
Química |
Reorganització d’un laboratori i les pràctiques de batxillerat en un centre de secundària |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Ona Illa Soler |
|
Reorganització de les pràctiques de laboratori en un centre de secundària |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Manel Alcalá Bernardez |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Ciències Ambientals |
Estudi de l’estat del tram del riu Ripoll que passa pel municipi de Sabadell: anàlisi de l’estat actual del riu i elaboració de propostes d’actuació de millora per tal de garantir-ne la conservació |
ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura) |
Sarah Paradís Pere Muñoz |
Estudi de la biodiversitat urbana: avaluació de l’estat de la biodiversitat de les diferents zones d’una ciutat amb l’App Natusfera |
ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura) |
Sarah Paradís Pere Muñoz |
|
Matemàtiques |
Pressupostos participatius: com prendre decisions |
Ajuntament de Tortosa |
Xavier Mora |
TFG ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Periodisme |
Projecte Chaparralunas: dones, lideratge i desenvolupament sostenible al sud de Tolima (Colòmbia) |
Red de Mujeres Chaparralunas por la Paz |
Santiago Giraldo |
|
Comunicació Interactiva |
Producció audiovisual d’una campanya de conscienciació |
Federació ECOM |
Joan Riedweg |
|
Projecte TDAH - Endavant 2023 |
||||
Federació Catalana d’Associacions de Familiars i Afectats per TDAH |
Josep M. Blanco |
|||
Publicitat i Relacions Públiques |
Projecte TDAH XXI |
Associació TDAH Vallès |
||
Creació d’una estratègia de fidelització per als voluntaris d’EnriquezArte |
EnriquezArte |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2022-2023) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Comunicació Interactiva |
Gestió de xarxes socials i màrqueting digital: utilitzar les xarxes socials per a iniciar un canvi sistèmic |
Associació Kudwa |
Carla Galvany |
|
Periodisme |
Fer un pla de màrqueting i de comunicació per a donar-se a conèixer a la comunitat |
Associació Igualitàrium |
Mireya Places |
|
|
||||
Difusió i conscienciació per a la prevenció del suïcidi |
Centre Penitenciari de Quatre Camins |
Luiz Perez |
||
Publicitat i Relacions Públiques |
Pla de comunicació de la Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia |
Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia |
Josep Salvat |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Comunicació Audiovisual |
Coneixement i quantificació de l’impacte social i territorial dels projectes de l’entitat |
Fundació Bergwaldprojekt |
Gemma Casamajó Solé |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2019-2020) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Publicitat i Relacions Públiques |
Reportatge audiovisual sobre col·lectius en situació de vulnerabilitat |
Federació Catalana de Voluntariat Social |
Nicolás Lorite García |
|
Estratègies comunicatives per a difondre els materials «Petits canvis per a menjar millor» a adolescents i joves |
Agència de Salut Pública de Catalunya (Departament de Salut) |
Miquel Campmany Muñoz |
TFG ApS de la Facultat de Ciències de l'Educació
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Educació Infantil |
L’art a l’escola |
CEE Les Girafes Blaves. Nexe Fundació |
Berta Menen |
|
Mirada estràbica. Una mirada reflexiva de l’art en l’educació especial a través de la documentació pedagògica |
CEE Les Girafes Blaves. Nexe Fundació |
Berta Menen |
||
Cuques, on sou? (material didàctic ecosocial) |
MEL Educació ambiental |
Mariona Espinet i Èlia Tena Gallego |
||
De la teoria a l’acció. Estratègies per a millorar la participació dels infants i garantir els drets d’infància a les escoles |
UNICEF i Escola Ramon Pont (Terrassa) |
Ana M. Forestello |
||
|
Anàlisi de la participació familiar en l’àmbit dels drets de la infància |
UNICEF i Escola Ramon Pont (Terrassa) |
Ana M. Forestello |
|
Educació Primària |
Mirant al futur. Noves maneres d’aprendre i d’entendre l’escola |
Escola Pereanton (Granollers) |
María del Carmen González André |
|
Renaturalitza’t |
Ajuntament de Manresa |
Carles Vicén Jové |
||
Treball per seqüències comunicatives en la comunicació plurilingüe |
Casa Àsia (Programa Escola de Bambú) |
Júlia Llompart i Denise Holguin |
||
Creació de materials didàctics |
FAADA (Fundació per a l’Assessorament i l’Acció en Defensa dels Animals) |
Mercè Jariot |
||
Servei a la llibreria La Lluerna de Ripoll – Cooperativa Mas La Sala |
Cooperativa Mas La Sala |
Marta Comas |
||
Anàlisi dels materials educatius creats per al projecte de Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Anàlisi del LudiTIC Box |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Mapejant els materials educatius creats a la UAB i Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Institut Escola Pla de l’Avellà (Cabrera de Mar) |
Cristina González Martín |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Enric Casassas |
Cristina González Martín |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Doctor Ferrer (Artés) |
Albert Casals Ibáñez |
||
Educació Social |
Projecte bidireccional Obrint Portes a Centres Penitenciaris i amb gossos procedents de protectores d’animals. Anàlisi de dades i redacció de conclusions |
Associació AlPerroVerde |
Mercè Jariot i Carles Vicén |
|
Disseny, aplicació i avaluació de propostes innovadores d’acció socioeducativa amb infància i adolescència en situació de risc social |
Fundació CEL i CRAE Les Vinyes |
Laura Arnau Sabates |
||
Presa de decisions en els adolescents |
Fundació CEL |
Josefina Sala Roca |
||
La comunicació assertiva dels joves de la Fundació EVEHO |
Fundació EVEHO |
Josefina Sala Roca |
||
Avaluació de propostes educatives per a la millora del programa d’ASTE BCN |
Asociación Solidaria con la Tercera Edad (ASTE BCN) |
Carla Quesada Pallarés |
||
Anàlisi de la participació d’ACAPPS. Espai jove, famílies i xarxa de dones |
ACAPPS |
Carla Quesada Pallarés |
||
Disseny del Pla de voluntariat de l’entitat |
ACAPPS |
Carla Quesada Pallarés |
||
Pedagogia |
Avaluació del programa socioeducatiu CROMA 2.0 |
CROMA (Fundació Autònoma Solidària) |
Jordi Prat |
|
Activitats de sensibilització mediambiental adaptades als cicles escolars |
Associació Forest Horses |
Carles Vicén Jové |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2022-2023) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educació Infantil |
Associació de Prematurs de Catalunya «Som Prematurs» |
Arcadia Can Batlló |
Arnau Careta Plans |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La vida escolar dels infants prematurs |
Associació de Prematurs de Catalunya «Som Prematurs» |
Arnau Careta Plans |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intervenció col·laborativa amb centres educatius i promotors per a afavorir les complicitats amb famílies |
Fundació Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert i José Luís Lalueza |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educació Primària |
Esport i gènere a Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Josep Campos Rius |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical / La relació de la música amb la resta d’àrees de l’escola |
Escola Doctor Ferrer (Artés) |
Albert Casals Ibáñez |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cooperativa Mas La Sala: difusió de l’agricultura regenerativa |
Cooperativa Mas La Sala |
Marta Comas Sabat |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ApS Mas La Sala: educació ambiental |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educació intercultural i inclusiva |
Casa Àsia |
Júlia Llompart Esbert |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Acompanyament dels joves immigrants |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pla d’activitats LGTBIQ |
Associació 17 de Maig |
Irene Solanich Sanglas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educació oberta i amb TIC: projecte socioeducatiu |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L’esport femení a Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Laura Carbonero Sánchez |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La música des d’una mirada interdisciplinària i generalista |
Escola Josep Maria Madorell (Molins de Rei) |
Cristina González Martín |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educació Social |
Millora de l’eficàcia de la inserció sociolaboral |
Fundació Espigoladors |
Mercè Jariot Garcia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Millora de les competències de les persones joves tutelades per a afrontar amb èxit la transició a la vida adulta |
Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat |
Josefina Sala Roca |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Centre d’Emergència Can Santoi |
Josefina Sala Roca |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedagogia |
Programa d’Acompanyament per a l’Èxit Educatiu (PAE) utilitzant materials i propostes lúdiques per a promoure l’adquisició de competències bàsiques en infants i joves |
Fundació Catalunya La Pedrera |
Antonio Navío Gámez |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pla d’activitats LGTBIQ per a la sensibilització i conscienciació a escoles |
Associació 17 de Maig |
Angelina Sánchez Martí |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Educació Infantil |
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
|
Cristina González Martín |
|
Disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert |
||
Educar entorn dels processos migratoris: combatre el racisme a les aules i en altres espais educatius |
Fronteres invisibles |
Cecilia Inés Suárez |
||
Projecte educatiu per edat de tres a cinc anys en un centre obert |
Fundació Roser de Maig |
Ana María Forestello |
||
Educació Primària |
Projecte Superfilharmònics, que es duu a terme en escoles de primària a partir de l’impuls i col·laboració amb l’Escola Municipal de Música de Berga |
Escola Santa Eulàlia (Berga) i EMMB |
Albert Casals |
|
Creences i estereotips que provoquen actituds sexistes en el món del futbol |
Futbol Caserna |
Judith López Cancho |
||
Fomentar els ODS a través del joc amb infants i adolescents |
Fundació Roser de Maig |
Patrícia Olmos |
||
Millorar la formació de les persones formadores |
Futbol Caserna |
Carla Quesada |
||
Organització i dinamització dels espais de lectura de l’Escola L’Univers |
Escola l’Univers (Barcelona) |
Anna Juan Cantavella |
||
Creació de materials pedagògics per al Projecte APEX |
Casa Àsia |
Dolors Masats |
||
Educació Social |
Creació de recursos, eines i xarxes de comunicació per a millorar la implicació familiar al centre |
Fundació Roser de Maig |
Patrícia Olmos |
|
Millora de les competències de les persones joves tutelades per a afrontar amb èxit la transició a la vida adulta |
Cooperativa d’Iniciativa Social ACTUA |
Josefina Sala i Laura Arnau |
||
Pedagogia |
Acompanyament al projecte de servei de colònies per a garantir una qualitat pedagògica |
Fundació Roser de Maig |
Carla Quesada |
|
L’ús del joc com a recurs pedagògic en centres oberts infantils amb població en situació de desavantatge social |
Casal dels Infants |
Angelina Sánchez |
||
Elaboració d’una eina d’avaluació de PEC |
Institut Bitàcola (Barberà del Vallès) |
Antoni Navío |
||
Serveis sociocuturals a l’entitat |
CAE Formació i Serveis Socioculturals |
Ingrid Noguera |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Educació Infantil |
Estratègies inclusives per a treballar amb les famílies i afavorir la inclusió i èxit educatiu de les criatures |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert |
|
Anàlisi de les afectacions de les mesures preses durant la covid en el PEC de l’EBM Cobi |
Escola Bressol Municipal Cobi |
Ana Maria Forastello |
||
Educació Primària |
Projecte socioeducatiu «El dimoni i les pedres» |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
|
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Pereanton (Granollers) i Escola Can Besora (Mollet del Vallès) |
Cristina González Martin |
||
L’educació musical a l’escola rural |
IE Pompeu Fabra (el Pont de Vilomara i Rocafort) |
Albert Casals Ibáñez |
||
Educació Primària (Anglès) |
Transformation of the school’s playground from a gender perspective |
Amics d’AK Benn |
Angelina Sánchez Martí |
|
Evaluation of the Tutorial Action Plan |
Associació Esquitx |
Angelina Sánchez Martí |
|
|
Coteaching as a measure to promote the inclusion and personalization of learning |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Angelina Sánchez Martí |
||
Educació Social |
Adolescents tutelats: potenciant les seves competències per a afrontar els reptes de l’autonomia |
Servei de Primera Acollida i Atenció Integral Alfar |
Josefina Sala Roca |
|
L’educador/a social com a facilitador/a de la inclusió laboral de persones en risc d’exclusió social a l’era COVID-19 |
Associació Fem Pedagogia |
Carme Martínez Roca |
||
Acció socioeducativa per a superar l’escletxa digital de persones joves i adultes |
Associació Fem Pedagogia |
Carme Martínez Roca |
|
|
Pedagogia |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorns de conducta |
AFATRAC |
Aida Urrea Monclus |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2019-2020) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxes descriptives |
Educació Infantil |
Anàlisi de pràctiques de criança en famílies gitanes i disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch i José Luís Lalueza |
|
Educació Primària |
Dinamitzar el desenvolupament de les classes amb materials lúdics i significatius dins l’àrea de llengües estrangeres, per a alumnes amb necessitats educatives especials i/o en espais no lectius |
Institut Federica Montseny (Badia del Vallès) |
Dolors Masats |
|
Iniciatives ApS per una escola inclusiva (menció en educació especial) |
AMPA Joanot Alisanda (Sabadell) |
Xavier Torrebadella |
|
|
Iniciatives ApS per una escola inclusiva (menció en educació física) |
AMPA Joanot Alisanda (Sabadell) |
Xavier Torrebadella |
|
|
Acompanyament i avaluació del procés a l’escolaritat de mares migrades |
Escola Auró (Terrassa) |
Ibis M. Álvarez Valdivia |
|
|
Educació Social |
Disseny i implementació d’una campanya d’educació per a la justícia global en l’àmbit de justícia |
Fundació Autònoma Solidària |
Sílvia Puente |
|
Pedagogia |
Acompanyament i avaluació del procés a l’escolaritat de mares migrades. Immersió de les mares migrades dins l’escola i apropament del vincle entre escola i famílies |
Fundació Servei Solidari |
Angelina Sánchez |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2022-2023) |
||||
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Sociologia |
Facilitar l’acollida de persones migrades en municipis petits a Catalunya |
CHAPTER2 |
Anna Tarrés Vallespí |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Sociologia |
Emergència alimentària i respostes socials |
El Pa Sencer |
José Luís Espluga Trenc |
|
Envellir. Testimonis de vida a una llar compartida |
Llars compartides |
Anna Tarrés Vallespí |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Ciència Política i Gestió Pública |
Anàlisi dels factors de vulnerabilitat de les persones immigrades al Prat de Llobregat i respostes a impulsar |
Centre de Promoció Social Francesc Palau |
Joan Subirats Humet |
|
Sociologia |
La compra pública responsable a l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Laura Feliu |
|
Estudi sobre persones que viuen al carrer a Barcelona a partir de censos i recomptes |
Arrels Fundació |
Francesc Josep Miquel Quesada |
||
L’observació de la quotidianitat com a mecanisme per a la intervenció social |
Actuavallès |
Dafne Muntanyola |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Sociologia |
Avaluació de la implementació dels protocols o plans d’actuació davant violències sexuals en espais festius a diferents municipis |
Observatori Noctambul@s |
Joan Subirats Humet |
TFG ApS de la Facultat de Dret
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2023-2024)
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2022-2023) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors |
Fitxa Descriptiva |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Criminologia |
Programa de millora del clima escolar |
Col·legi Mare de Déu de la Mercè (Sant Feliu de Llobregat) |
Esther de la Encarnación |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dret |
Estudi sobre l’afectació de la normativa administrativa i administrativa sancionadora en la prestació de serveis sexuals |
Actuavallès |
Lorena Garrido |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estudi sobre l’afectació de la normativa penal a la prestació de serveis sexuals |
Actuavallès |
Joan Baucells |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estudi sobre la normativa i pràctiques desenvolupades a escala municipal a fi de protegir la nidificació de l’ocell corriol camanegre |
GEPEC |
Joaquín Rodríguez |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estudi sobre la flexibilització del concepte de persona amb discapacitat en el cas de les persones amb trastorn mental en l’accés a beneficis d’ocupació |
Ammfeina |
Ricardo Esteban |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Dret |
Estudi sobre la compra pública verda de l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Joaquín Rodríguez |
|
Estudi sobre el compliment dels drets laborals fonamentals en la cadena de contractació internacional de l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Ricardo Esteban Legarreta |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Criminologia |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta |
AFATRAC |
Beatriz Molinuevo |
TFG ApS de la Facultat d'Economia i Empresa
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2023-2024)
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2022-2023) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors |
Fitxa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Administració i Direcció d’Empreses |
Realització del Pla estratègic de l’entitat AIS |
AIS - Ayuda a la Infancia sin Recursos |
Claudia Sanguinetti |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projecte Rephone - Espai de dinamització i foment de l’economia circular |
Andròmines |
Joan Caballero |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Administració i Direcció d’Empreses |
Anàlisi de l’activitat del Centre Cultural Independent. Viabilitat econòmica i perspectives d’inserció sociolaboral |
Associació EnriquezArte |
Claudia Sanguinetti |
|
Economia i Empresa |
La dimensió del comerç just i l’economia social i solidària a Barcelona |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Claudio Cattaneo |
|
El comerç just a la UAB |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Marc Puigmulé |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Administració i Direcció d’Empreses |
Managerial performance analysis in the social company (Amics d’AK Benn) |
Amics d’AK Benn |
Andreu Turró Sol |
|
Anàlisi de l’aplicació d’un pla de responsabilitat social corporativa a la Fundació La Tutela |
Fundació La Tutela |
Andreu Turró Sol |
||
Empresa i Tecnologia |
Avaluar i implementar millores per a agilitzar els processos de gestió interna de l’entitat |
Associació L’Esquitx |
Laura Pellicer |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Empresa i Tecnologia |
Estudi sobre l’emprenedoria migrant i les microfinances impulsat per entitats socials. Organització de processos i procediments per a un programa d’emprenedoria |
Fundació Servei Solidari |
Glòria Estapé Dubreuil |
TFG ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres
TFG en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Estudis Socioculturals de Gènere |
Prevenció de violències masclistes dins el treball sexual |
Actuavallès |
Bruna Alvarez Mora |
|
Filosofia |
El conjur de la nació. Una (re)construcció filosòfica del concepte de nació entorn de la imaginació, la mort i la natura |
TRAÇA - La fàbrica d’arts i creació de Ripollet |
Begonya Saez |
|
El concepte d’angoixa de Kierkegaard en clau lacaniana |
Fòrum Psicoanalític Mare Nostrum |
|||
El potencial crític dels malestars, més enllà del paradigma identitari de la salut mental |
ABILIS |
Begonya Saez i Laura Benítez |
||
La vida poètica: Kierkegaard amb Schlegel |
Ateneu Barcelonès (Secció de Filosofia) |
Begonya Saez i Àlex Mumbrú |
TFM en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2023-2024) |
||||
---|---|---|---|---|
Màster |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Màster en Filosofia Aplicada |
Més enllà de la víctima |
SICAR Adoratrius |
Begonya Saez Tajafuerce |
TFG en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Estudis Socioculturals de Gènere |
Elaboració d’un conte deconstructiu |
Centre AFIN (laboratori de prestació de serveis) |
Maria Bruna Álvarez Mora |
TFG ApS de la Facultat de Medicina
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2022-2023) |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
|||||||||||||||
Infermeria |
Decúbit pron al pacient crític i complicacions associades |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Infermeria |
Identificar quines intervencions han utilitzat les infermeres per a tractar els aspectes emocionals als pacients de covid |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
|
Atenció emocional dels pacients hospitalitzats. Corresponsabilitat en les cures infermera-voluntari en els centres hospitalaris |
Federació Catalana de Voluntariat Social |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Por i estrès del pacient pediàtric amb autisme: coneixements i pràctiques de les infermeres al servei d’urgències |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
||
Maneig infermer en l’administració de sedació i analgèsia a l’UCI. Nivell de coneixement de les infermeres i la sobremedicació |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Infermeria |
Efectivitat de la flexibilització de visites com a prevenció del SCA en la unitat de crítics |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado |
|
Efectivitat de la musicoteràpia en l’angoixa i agressivitat dels pacients geriàtrics amb síndrome confusional aguda |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado |
||
L’entrevista motivacional en persones afectades per la malaltia inflamatòria intestinal per a millorar l’adherència al tractament |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Maria Feijóo |
||
Experiències de persones ostomitzades i factors d’ajuda en el seu apoderament per a enfrontar-se a la seva situació |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Maria Feijóo |
||
Efectivitat del mètode estandarditzat (SBAR) per al traspàs d’informació durant els canvis de torn de les professionals d’infermeria |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Necessitats dels cuidadors principals d’un pacient pediàtric crònic durant l’hospitalització i en el domicili |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Medicina |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta (psiquiatria) |
AFATRAC |
Beatriz Molinuevo |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Infermeria |
El tema plantejat és la manera de millorar la presa de decisions sobre la limitació de l’esforç terapèutic (LET) en l’UCI pediàtrica. Aquest problema es planteja perquè, actualment, la presa de decisions en la LET s’està fent de forma unidireccional, i hauria de ser una decisió més inclusiva, tant amb la família com amb la resta de l’equip sanitari. Es tracta de conèixer com pensen els professionals: què fan, com ho fan i com pensen que es podria millorar de manera que s’hi involucrin més les famílies afectades i el personal d’infermeria. |
Hospital Vall d’Hebron |
María Feijóo Cid |
El problema principal que es planteja és el fet que hi ha una falta de coneixement sobre quina percepció tenen els familiars dels pacients pediàtrics del suport que es dona per part dels professionals sanitaris quan hi ha limitació de l’esforç terapèutic |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
|
La limitació de l’esforç terapèutic (LET) és una decisió que crea molta controvèrsia a l’hora de tractar pacients pediàtrics, ja que la futura mort d’un fill o filla és una situació molt difícil d’afrontar. Morir amb dignitat és un dret que té tothom, el qual s’entén com el dret a rebre cures adequades i proporcionades. És aquí on es crea un dilema ètic entre l’acarnissament terapèutic i la LET (el que es voldria fer i el que s’hauria de fer). |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
|
Les cures centrades en la família són un principi bàsic en la infermeria pediàtrica. Cada vegada s’intenta que els pares adquireixin un paper més important durant el procés de curació dels seus fills. S’ha observat un augment de l’oferiment als pares de l’opció d’estar present mentre es fan procediments invasius, però, tot i això, aquesta presència és una pràctica amb molta controvèrsia, sobretot com més invasiu sigui el procediment. |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
|
Durant l’estada dels pacients a l’hospital, cobrim les seves expectatives d’informació? Queden satisfets amb la informació rebuda? |
Hospital Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
|
Cómo viven los pacientes con ostomía su nueva vida, los autocuidados que deben realizarse y cómo estos afectan la pérdida de autoimagen/autoestima |
Hospital Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
|
Què és el que necessita el pacient acabat d’ostomitzar per a adaptar-se a les activitats de la vida diària? Hi ha diferències entre les necessitats d’un pacient amb una ostomia urinària i intestinal? |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
TFG ApS de la Facultat de Psicologia
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2022-2023) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Professors |
Fitxa descriptiva |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Psicologia |
Educar el cor per a educar la ment |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L’acceptació com a fortalesa davant el canvi i la pèrdua |
Associació Cuidadors de Familiars d’Alzheimer |
Sílvia Edo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Construint el meu univers interior. Programa d’educació emocional per a l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut d’Argentona |
Institut Argentona |
Sílvia Edo i Tatiana Rovira |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Disseny col·laboratiu del projecte «T’hi sumes?» i creació d’una guia de recursos per a la vinculació famílies-escola |
Fundació Pere Closa |
José Luís Lalueza |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projecte Rubica’t |
Ajuntament de Rubí |
José Luís Lalueza |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sensibilització del personal sanitari i optimització del protocol de detecció de la incontinència anal en el Centre d’Atenció Primària de la Garrotxa |
ASIA, Associació per a la Incontinència Anal |
Gemma Guillazo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M’hi jugo una 0,0. Projecte d’intervenció social per a sensibilitzar sobre el consum d’alcohol a la comunitat del PDI de la UAB |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ús actiu i regular dels recursos de l’entorn més proper de persones amb TMS per a ocupar el seu temps d’oci satisfactòriament |
Fundació AREP |
Susana Subirà |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Logopèdia |
Estancamiento en el aprendizaje de la lectoescritura en una L2 en adultos migrantes no alfabetizados: análisis de dificultades y diseño de intervención |
Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca |
Alondra Camús |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quins conceptes s’haurien d’utilitzar per a descriure l’autisme? Perspectives de la comunitat autista espanyola |
Federació Catalana d’Autisme |
Paula Resina |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Psicologia |
Intervenció divulgativa sobre adolescents i joves amb trastorn de conducta: psicobiologia |
Associació AFATRAC |
Roser Nadal Alemany |
|
Abordatge interdisciplinari basat en la metodologia de l’aprenentatge servei destinat a adolescents i joves amb trastorn de conducta: intervenció psicoeducativa i familiar des de la mirada sistèmica |
Associació AFATRAC |
Remedios Rubio García |
||
Desenvolupament d’habilitats parentals a través de la dinamització de grups amb famílies gitanes |
Fundació Privada Pere Closa |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Educació intercultural, fons comunitaris de coneixement i construcció de la identitat |
Institut Escola El Til·ler |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Mapeig dels serveis de salut mental infantojuvenil del Vallès Oriental Central i Baix Montseny |
Taula de Salut Mental del Vallès Oriental |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Guia per a l’abordatge de la salut sexual i reproductiva de les dones a la xarxa d’atenció a les drogodependències |
Agència de Salut Pública Catalana |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Pedra seca i salut: aportacions a la reconstrucció del paisatge i el benestar |
Associació ADRINOC |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Intervenció per a la millora de la qualitat de vida en pacients amb incontinència anal |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Ana Barajas Vélez |
||
Programa per a afavorir l’autoestima a través de l’acompanyament emocional entre iguals al cicle mitjà d’educació primària |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Programa d’apadrinament com a eina de detecció i gestió dels problemes emocionals dels infants a l’escola |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Implementació del projecte «El teu benestar, la teva felicitat» a l’Associació AFATRAC |
Associació AFATRAC |
Albert Bonillo Martín |
||
Projecte de visibilització de la incontinència a les escoles |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Gemma Guillazo Blanch |
||
Logopèdia |
Intervenció en infants amb pluridiscapacitat de 0-6 anys |
Fundació NEXE |
Paula Resina Curado |
|
L’estancament en l’aprenentatge de la lectoescriptura en joves i adults emigrants que s’alfabetitzen en una L2 |
Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca |
Alondra Camus Torres |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2020-2021) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
Psicologia |
Disseny d’un pla de formació sobre les violències i abusos que es poden donar en els diferents àmbits del lleure educatiu i que faciliti la implementació d’un protocol d’actuació per a la detecció, l’acompanyament emocional, reparació i reeducació de les persones directament o indirectament implicades en un cas d’abús sexual infantil |
Fundació Escolta Josep Carol i Escoltes Catalans |
Belén Albizu Sorianno |
|
Anàlisi i disseny conjunt d’un protocol de detecció de les altes capacitats en adults en atenció primària de salut |
ACACIA |
Esther Secanilla Campo |
||
Projecte multiprofessional per a dissenyar una perspectiva intercultural en la intervenció amb famílies |
Fundació Privada Pere Closa |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta: psicobiologia |
AFATRAC |
Roser Nadal Alemany |
||
Impacte psicosocial dels problemes d’habitatge al barri del Raval |
Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Barcelona |
Sílvia Camps Orfila |
||
Programa d’intervenció a l’associació ASIA |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Gemma Guillazo Blanch |
||
Implantació del projecte d’intervenció psicosocial «La font verda es mou» |
Direcció General d’Acció Cívica de la Generalitat |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Intervenció per a la millora de la qualitat de vida en pacients amb incontinència anal |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Implementació del projecte «úsTECH» a la Fundació Autònoma Solidària |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo Martín |
|
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Psicologia |
Salut mental sota una mirada comunitària |
Fundació Els Tres Turons |
Sonia Sánchez Busques |
Estudi d’avaluació de la implementació de programes socials a INTRESS |
INTRESS |
José Luís Lalueza Sazatornil |
|
Voler és poder |
Fundació Marianao |
José Luís Lalueza Sazatornil |
|
Parentalitat positiva i prevenció de trastorns del comportament alimentari: disseny d’una intervenció |
Agència de Salut Pública de Catalunya (Departament de Salut) |
Alicia Peralta Serrano |
|
No és culpa meva |
ACFA (Associació de Familiars Cuidadors de Malalts d’Alzheimer de Cerdanyola del Vallès) |
Sílvia Edo Izquierdo |
|
Intervención para la mejora del autocuidado en cuidadores informales de enfermos de Alzheimer |
ACFA (Associació de Familiars Cuidadors de Malalts d’Alzheimer de Cerdanyola del Vallès) |
Sílvia Edo Izquierdo |
|
Per on comença una relació amorosa? Comença per tu |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
|
Dudas entre sábanas |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
|
Anàlisi de pràctiques de criança en famílies gitanes i disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch-Gelabert i José Luís Lalueza Sazatornil |
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2023-2024)
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2022-2023) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Traducció i Interpretació |
Aprenentatge servei en mediació cultural i didàctica de castellà |
Plataforma d’Entitats de Roquetes |
Hesham Abu-Sharar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Creació de materials didàctics per a l’aprenentatge del català |
Associació Discapacitat Visual de Catalunya B1 + B2 + B3 |
Maria Fradera |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
La traducció com a eina per a la conscienciació sobre la vida animal en el nostre entorn |
Emplumados Club |
Carme Espín |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Traducció i Interpretació |
Creació de material adaptat per a persones en situació de discapacitat visual […] que faciliti el seu aprenentatge de la llengua catalana com a part del seu itinerari d’inserció sociolaboral |
Associació Discapacitat Visual Catalunya B1 + B2 + B3 |
Maria Fradera Barceló |
|
Mediació intercultural i classes de castellà com a llengua estrangera de nivell inicial A1 |
Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
Olga Torres Hostench |
||
Acolliment lingüístic de persones nouvingudes |
Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
Núria Pruna |
||
Màster universitari en Interpretació de Conferències |
Formació de joves en risc d’exclusió social en interpretació als serveis públics |
Prollema i Fundació Germina |
Marta Arumí i Mireia Vargas |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2023-2024)
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2022-2023) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grau |
Títol |
Entitat |
Tutors |
Fitxa descriptiva |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Estudi del valor global i petjada mediambiental dels aliments autòctons i importats |
Nutrició Sense Fronteres |
Jordi Saldo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recerca sobre vulneracions i alternatives a la indústria de la xocolata |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Maria José Milan |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La sostenibilitat en l’ús de l’aigua: potenciant el consum d’aigua de l’aixeta |
Parc de la Sèquia |
Jordi Saldo |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dieta mediterrània per a joves |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aliments més consumits, contaminants relacionats amb aquests aliments i menú alternatiu |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Productes fitosanitaris sobre la salut i els aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veterinària |
Cavalls per a la restauració forestal i la prevenció d’incendis |
Associació Forest Horses |
Jordi Bartolomé |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Impacte de l’agricultura i la ramaderia regenerativa |
Cooperativa Mas La Sala |
Xavier Such |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Propostes de gestió a la Reserva Natural de Sebes (Flix) per a la conservació d’espècies d’aus amenaçades |
Grup de Natura Freixe - Reserva Natural de Sebes |
Ignasi Marco |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Millora del benestar animal a la granja de l’equipament educatiu de Can Coll |
Parc Natural de la Serra de Collserola |
Pol Llonch |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Millora de l’impacte de la captivitat en psitàcids |
Emplumados Club |
Oriol Talló |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2021-2022) |
||||
---|---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Reducció del malbaratament alimentari |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
|
Millorar els productes vegans i vegetarians aptes per a celíacs |
Associació de Celíacs de Catalunya |
Jordi Saldo |
||
Millorar la textura del pa sense gluten mantenint un perfil nutricional saludable |
Associació de Celíacs de Catalunya |
Marta Capellas i Núria Aguilar |
||
Fer sostenible el model d’espigolament |
Fundació Espigoladors |
Elena Albanell |
||
Formació alimentària del menjador solidari |
||||
Disseny d’un hort urbà com a element de cohesió social |
Fundació Salut Alta |
Josefina Plaixats |
||
De la granja a la taula: per què són segurs els aliments que mengem? |
Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei) |
Carolina Ripollés |
||
El perill del consum de begudes energètiques en adolescents |
INS Frederic Mompou (Sant Vicenç dels Horts) |
Eva Castells |
||
Contaminants ambientals als aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Dieta mediterrània per a joves |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
||
Disseny d’una campanya gràfica per a reduir l’ús de carmanyoles de plàstic a la UAB |
Oficina de Medi Ambient de la UAB |
Eva Castells |
||
El mercuri en el peix i el seu impacte en la salut humana |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
El paper culinari i nutritiu dels ous i el seu consum segur |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Reyes Pla |
||
Veterinària |
Millora de l’impacte de la captivitat en psitàcids |
Emplumados |
Oriol Talló i Pol Llonch |
|
Millora del benestar animal a la granja de l’equipament educatiu de Can Coll |
Parc Natural de la Serra de Collserola |
Pol Llonch |
||
La vacunación: una estrategia que nos permitirá volver a la normalidad |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Francesc Accensi i Alemany |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2019-2020) |
|||
---|---|---|---|
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
La piràmide de l’alimentació mediterrània i altres tipus de dietes |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Reyes Pla |
Menjars ultraprocessats i els seus efectes a la salut |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Bibiana Juan |
|
Plaguicides i fertilitzants naturals i ecològics d’ús en un hort |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
|
Veterinària |
Microplàstics als aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Bibiana Juan |
Aparició de vectors en zones tradicionalment indemnes |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Laila Darwich i Dolors Izquierdo |
|
Ús de les diferències morfològiques com a criteri de classificació dels animals |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Carlos López |