Propostes de les entitats per a TFG
El període de recepció de propostes d'entitats i institucions per a desenvolupar projectes el curs 2024-2025 va finalitzar el 17 de febrer d'enguany. A mesura que les propostes es vagin revisant amb les facultats, s'aniran afegint als desplegables corresponents. Mentre les propostes pel curs vinent no estiguin revisades, les últimes que surten als desplegables són les del curs anterior i, en principi, ja no son vigents.
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
CEE Les girafes blaves (NEXE Fundació) | Fissenyar una eina informàtica que ajudi a fer la Pla de Suport Individualitzat | Assignada a la Facultat d'Educació |
Associació de ciclistes urbans de l'Anoia | Estudi del grau de perillositat i contaminació que els cotxes provoquen, i possibles solucions |
No assignada |
Assocaició Científica per a l'Avaluació i Mesura dels Valors Humans (AEVA) | Desenvolupar un software científic per realitzar proves de percepció online. | No assignada |
ARBA Sistema Litoral | Ajuda en tasques on l'assistència del voluntariat és insuficient, com ara el manteniment primaveral de les plantacions, o el seguiment de poblacions faunístiques. | No assignada |
Fundació Salut Alta | Promoure activitats comunitàries en xarxa amb els agents de l'entorn (centres educatius, veïnes,...) | No assignada |
Ecologistes en Acció | Impactes ecosocials del transport marítim. Elaboració de continguts per la sensibilització d'un problema invisible. | No assignada |
EnriquezArte | Integrar persones que brindin capacitacions teòriques i pràctiques en temàtiques que involucrin als participants en el mercat laboral i social. | Realitzada a les Facultats de Comunicació i d'Economia i Empresa |
Institut Vil·la Romana | La necessitat que volem resoldre o millorar és la gestió del pati, que l'alumnat deixi els mòbils a les aules, juguin i disfrutin de l'estona d'esbarjo en un espai acollidor i confortable per ells. | No assignada |
ECOS SCCL | Elaboració de les primeres fases de disseny d'un nou servei d'ecoauditoria i consultoria-acompanyament en transició ecosocial per organitzacions. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
Ajuntament de Barcelona | Ajudar a formular un projecte de cooperació internacional sobre residus electronics a Ghana | No assignada |
CPS Francesc Palau | Ampliació de l'app de l'entitat | No assignada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Associació Agroecològica Can Feu Rubí | Millorar la productivitat en temps de crisi climàtica a un hort ecològic periurbà | No assignada |
Associació per la mobilització ecosocial de l'Anoia | Arribar a tenir un riu Anoia net aconseguint que no arribin aigües fecals al riu sinó aigües netes | No assignada |
Associació de ciclistes urbans de l'Anoia | Estudi del grau de perillositat i contaminació dels cotxes en centres escolars | No assignada |
FAADA (Fundació per a l'Assessorament i l'Acció en Defensa dels Animals) | Creació de materials didàctics per a les campanyes de la fundació. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Disseny de materials gràfics a partir dels coneixements específics. | No assignada | |
ARBA Sistema Litoral | Ajuda en el manteniment primaveral de les plantacions i seguiment de poblacions faunístiques | No assignada |
Ajuntament de Manresa | Crear un programa d'educació ambiental sobre el concepte de renaturalització, amb activitats que els centres escolars puguin fer autònomament. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Tarpuna SCCL | Avaluació del sistema de gestió descentralitzada de residus a l'Hort del Mercat. | Realitzada a la Facultat de Ciències |
Fundació Pau Costa | Incloure la problemàtica dels incendis forestals a l'ESO. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
CEA Can Coll - Consorci del Parc de la Serra de Collserola | Diagnosi ambiental de l'equipament educatiu de Can Coll, rescat de les imatges antigues de l'oblit i "Collserola ara també en anglès". | No realitzada |
Animal Latitude | Creació i realització d'itineraris de natura accessibles. | Realitzada a la Facultat de Ciències |
Redescobrir l'entorn a través de les arts plàstiques | No assignada | |
INS Ribot i Serra | Disseny i implementació d'una seqüència didàctica per a alumnat d'ESO i Batxillerat. | No assignada |
GEPEC-EdC (Grup d'Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya) | Comparació de la biodiversitat de diferents models de gestió d'oliverars monumentals: producció ecològica, producció convencional i no producció. | No assignada |
Estudi de l'efectivitat de les caixes refugi per a ratpenats com a mesura de conservació | Realitzada | |
Fundació Miranda | Estudi de l’ecologia del seneci del cap (Senecio inaequidens) i de les pertorbacions que produeix a l’ecosistema pastoral | No assignada |
Estudi de la dinàmica de la metapoblació del seneci del cap (Senecio inaequidens) i determinació de la seva distribució i avaluació del risc en els ecosistemes pastorals del Prepirineu català. | Realitzada a la Facultat de Ciències | |
Establiment de sistemes pel control i d’estratègies per a la contenció de la planta invasora seneci del cap (Senecio inaequidens) als ecosistemes pastorals del Prepirineu català | No assignada | |
Determinació dels efectes de la ramaderia extensiva dels èquids en els ecosistemes del Massís del Garraf. | No assignada | |
Valoració de les pertorbacions derivades dels incendis en les parcel·les afectades del Massís del Garraf i la seva aptitud pel pasturatge dels èquids després de la regeneració. | No assignada | |
Escola Pia Nostra Senyora | Ampliar coneixements sobre l'assignatura de citogenètica i biologia molecular del grau superior de Laboratori Clínic i Biomèdic. Intentar incloure dins de les hores lectives, a part de les classes magistrals i pràctiques al laboratori, casos pràctics-teòrics. | No assignada |
Associació Social Andròmines | Creació de tallers d'educació ambiental per escoles o altres grups objectiu | No assignada |
Associació Forest Horses | Activitats de sensibilització mediambiental adaptades als cicles escolars. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Estudi dels efectes de la pastura lliure en els cavalls. | Realitzada a la Facultat de Veterinària | |
Fundació Autònoma Solidària | Ansiolítics i altres psicofàrmacs: mes presents del que creiem? | No assignada |
MEL Educació Ambiental | Elaborar material didàctic per educació primària sobre la importància dels insectes i la biodiversitat en context de Canvi Climàtic, complementant un àlbum il·lustrat que s'està elaborant: "Cuques, on sou?" | Realitzada a la Facultat d'Educació |
ECOS SCCL | Servei d'ecoauditoria i consultoria-acompanyament per entitats en transició ecosocial - Elaboració del marc teòric, estratègia d'anàlisi i d'indicadors i operacionalització del servei. | Realitzat a la Facultat d'Economia i Empresa |
Cooperativa Etcèteres | Suport a la creació del projecte comunitari per a dones "Les Remeieres d'Horta" per la recuperació del saber de la dona trementinaire i l'empoderament comunitari de veïnes | No assignada |
DEPANA (Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural) | Col·laboració en la identificació i avaluació de presumptes fitopatògens en mostres obtingudes d’ailants malalts o morts detectats a Collserola, així com per a ordenar, sistematitzar i valorar les referències bibliogràfiques sobre la biologia i biocontrol de l’ailant. | Realitzada |
Assessorament i elaboració de materials didàctics de suport i avaluació per a vivers forestals com alternativa a l’hort escolar. Materials adreçats especialment per a la difusió en web i xarxes socials. Inclou la divulgació de tècniques senzilles de reproducció de les espècies més adients des del punt de vista del foment de la biodiversitat, tant forestals com d’altres hàbitats, d’interès també més enllà de l’àmbit escolar | No assignada | |
Museu de la Ciències Naturals de Granollers | Estudi de la papallona Gonepteryx cleopatra | Realitzada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Associació Agroecològica Can Feu Rubí | Millorar la productivitat en temps de crisi climàtica a un hort ecològic periurbà | No assignada |
Associació per la mobilització ecosocial de l'Anoia | Arribar a tenir un riu Anoia net aconseguint que no arribin aigües fecals al riu sinó aigües netes | No assignada |
Associació de ciclistes urbans de l'Anoia | Estudi del grau de perillositat i contaminació dels cotxes en centres escolars | No assignada |
FAADA (Fundació per a l'Assessorament i l'Acció en Defensa dels Animals) | Creació de materials didàctics per a les campanyes de la fundació. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Disseny de materials gràfics a partir dels coneixements específics. | No assignada | |
Obtenir dades sobre les dificultats que tenen les famílies multiespècie (és a dir, famílies integrades per persones humanes i altres animals) sobre les dificultats envers els lloguers i els recursos residencials del territori, per tal de proposar mesures a les administracions. | No assignada | |
ARBA Sistema Litoral | Ajuda en el manteniment primaveral de les plantacions i seguiment de poblacions faunístiques | No assignada |
Ajuntament de Manresa | Crear un programa d'educació ambiental sobre el concepte de renaturalització, amb activitats que els centres escolars puguin fer autònomament. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Tarpuna SCCL | Avaluació del sistema de gestió descentralitzada de residus a l'Hort del Mercat. | Realitzada a la Facultat de Ciències |
Fundació Pau Costa | Incloure la problemàtica dels incendis forestals a l'ESO. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
Associació Al Perro Verde | Anàlisis de dades extretes a programes d'intervenció psicosocial amb gossos a diferents centres penitenciaris de Catalunya. Redacció de resultats, propostes de millora. | Realitzada a les Facultats d'Educació i Psicologia |
INS Ribot i Serra | Disseny i implementació d'una seqüència didàctica per a alumnat d'ESO i Batxillerat. | No assignada |
GEPEC-EdC (Grup d'Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya) | Comparació de la biodiversitat de diferents models de gestió d'oliverars monumentals: producció ecològica, producció convencional i no producció. | No assignada |
Estudi de l'efectivitat de les caixes refugi per a ratpenats com a mesura de conservació | Realitzada a la Facultat de Biociències | |
Fundació Miranda | Estudi de l’ecologia del seneci del cap (Senecio inaequidens) i de les pertorbacions que produeix a l’ecosistema pastoral | No assignada |
Estudi de la dinàmica de la metapoblació del seneci del cap (Senecio inaequidens) i determinació de la seva distribució i avaluació del risc en els ecosistemes pastorals del Prepirineu català. | Realitzada a la Facultat de Ciències | |
Establiment de sistemes pel control i d’estratègies per a la contenció de la planta invasora seneci del cap (Senecio inaequidens) als ecosistemes pastorals del Prepirineu català | No assignada | |
Determinació dels efectes de la ramaderia extensiva dels èquids en els ecosistemes del Massís del Garraf. | No assignada | |
Valoració de les pertorbacions derivades dels incendis en les parcel·les afectades del Massís del Garraf i la seva aptitud pel pasturatge dels èquids després de la regeneració. | No assignada | |
Associació Social Andròmines | Creació de tallers d'educació ambiental per escoles o altres grups objectiu | No assignada |
Millorar les competències i les capacitats de les persones internes a centres penitenciaris (però properes a la llibertat) per a la seva inserció sociolaboral, emprant metodologies relacionades amb la tecnologia i la realitat virtual. | Realitzada a la Facultat de Dret | |
Associació Forest Horses | Activitats de sensibilització mediambiental adaptades als cicles escolars. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
MEL Educació Ambiental | Elaborar material didàctic per educació primària sobre la importància dels insectes i la biodiversitat en context de Canvi Climàtic, complementant un àlbum il·lustrat que s'està elaborant: "Cuques, on sou?" | Realitzada a la Facultat d'Educació |
ECOS SCCL | Servei d'ecoauditoria i consultoria-acompanyament per entitats en transició ecosocial - Elaboració del marc teòric, estratègia d'anàlisi i d'indicadors i operacionalització del servei. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
DEPANA (Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural) | Col·laboració en la identificació i avaluació de presumptes fitopatògens en mostres obtingudes d’ailants malalts o morts detectats a Collserola, així com per a ordenar, sistematitzar i valorar les referències bibliogràfiques sobre la biologia i biocontrol de l’ailant. | Realitzada a la Facultat de Biociències |
Assessorament i elaboració de materials didàctics de suport i avaluació per a vivers forestals com alternativa a l’hort escolar. Materials adreçats especialment per a la difusió en web i xarxes socials. Inclou la divulgació de tècniques senzilles de reproducció de les espècies més adients des del punt de vista del foment de la biodiversitat, tant forestals com d’altres hàbitats, d’interès també més enllà de l’àmbit escolar | No assignada | |
Àrea Metropolitana de Barcelona |
Oferir és un projecte educatiu que usi la metodologia ApS sobre el canvi climàtic, la transició energètica o la contaminació de l’aire especialment dissenyat i adaptat a NESE. |
No assignada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
FAADA (Fundació per a l'Assessorament i l'Acció en Defensa dels Animals) | Disposar de materials pedagògics amb dissenys actuals i motivadors pels infants i joves que participen en les nostres activitats educatives, i en les nostres campanyes. | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Fundació Salut Alta | Promoure activitats comunitàries en xarxa amb els agents de l'entorn (centres educatius, veïnes,...) | No realitzada |
Ecologistes en Acció | Elaboració de continguts per la sensibilització d'un problema invisible (impactes ecosocials del transport marítim) | No realitzada |
EnriquezArte | Estratègies per millorar la comunicació interna en l'associació i externa amb altres entitats. | Realizada a les Facultats de Comunicació i d'Economia i Empresa |
CEA Can Coll - Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Diagnosi ambiental de l'equipament educatiu de Can Coll, rescat de les imatges antigues i preparació de materials comunicatius. | No realitzada |
Abrazo Cultural | Creació d'un projecte per treballar la interculturalitat en les escoles públiques de Barcelona | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Fronteres Invisibiles SCCL | Elaborar un pla de publicitat per tal de poder difondre periòdicament les activitats des d'una mirada interseccional | No realitzada |
Federació Catalana d'Associació de Familiars i Afectats per TDAH | Pla de comunicació de la Federació | Realitzada |
Associació TDAH del Vallès | Divulgació sobre el TDAH i els seus efectes comorbits. | |
Observatori del Deute en la Globalització | Suport a les investigacions de les temàtiques de justícia climàtica, justícia financera i degensa del bé comú | No assignada |
Fundació Acollida i Esperança | Detecar les necessitats de voluntariat dels nostres serveis a través de les persones que atenem. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Ansiolítics i altres psicofàrmacs: mes presents del que creiem? | No assignada |
Quin tipus de relacions sexuals promou Tinder? | Realitzada a la Facultat de Dret | |
ECOS SCCL | Disseny d'un servei d'ecoauditoria i consultoria-acompanyament en transició ecosocial per organitzacions. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
DELTA Gent Activa | Facilitar a la Gent Gran, els Seniors plus50, l'aprenentatge i l'utilitzacio dels: Ordinadors, les tablets, Telefons mobils, caixers automatics, aparcaments, etc. | No assignada |
Associació l'Esquitx | Pla de finançament de l'entitat | No assignada |
ACAPPS | Dissenyar una campanya de GOOGLE ADS GRANTS per ONG per arribar al públic interessat: persones amb pèrdua d'audició o discapacitat auditiva i les seves famílies. | Realitzada a la Facultat de Psicologia |
Escola Bressol Nova Fortuny | Realitzar un material publciitari sobre la cooperativa | No assignada |
Escola de Cultura de Pau de la UAB | Pla de comunicació de l'entitat | No assignada |
Federació Catalana de Voluntariat Social | Realització i edició de vídeos sobre diverses activitats que fan les entitats. | No assignada |
Federació ECOM | Creació de càpsules formatives audiovisuals accessibles per donar a conèixer a la ciutadania la discapacitat. | Realitzada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Centre d'Atenció Especialitzada - Nexe Fundació | Elaborar activitats amb cromoteràpia per tal de millorar el benestar dels infants amb necessitats educatives especials. | No assignada |
Associació l'Esquitx | Realitzar una proposta d'Integració sensorial, dins d'aquest marc, en el dia a dia dels projectes dirigits a infants (centre obert /model SIS). | No assignada |
Escola Pereanton | Ens agradaria millorar les eines i recursos de l'escola en matèria d'inclusió, atenció a la diversitat i disseny universal de l'aprenentatge, es pot enfocar en el marc del Pla lingüístic, Pla de convivència, el Pla d'acollida i el Pla d'Atenció a la diversitat i el PEC que actualment s'estan revisant, creant o actualitzant. | No assignada |
Fundació Salut Alta | Dinamització d'activitats comunitàries realitzades en l'espai públic, o en centres escolars de l'entorn del barri de la Salut Alta de Badalona. | No assignada |
Associació Solidària amb la Tercera Edat | ASTE quiere preguntar a los mayores que cosas ha dejado de hacer y cuales le gustaría hacer. ASTE facilitaría a los estudiantes el acceso a las residencias con las que colabora para que pudieran entrevistar a los mayores y recoger esa información que nos permitirá adecuar o mejorar las actividades que proponemos en los centros. | No assignada |
Fronteres Invisibles SCCL | Incorporació de la perspectiva de gènere i LGTBI+ al projecte. Estudiar i valorar com ens despleguem, tant en els òrgans de caràcter administratiu i rector del nostre projecte, com en l'aplicació de les nostres activitats educatives, en relació a la qüestió de gènere. | No assignada |
FETS - Finançament Ètic i Solidari | Fer incidència política i social per fomentar el sistema de finances ètiques i defensar una economia justa i transformadora. Desenvolupar propostes formatives adreçades a joves vinculades a les finances ètiques i que tinguin una perspectiva ecofeminista. | No assignada |
Associació 17 de Maig | Creació de diferents plans per a l'entitat, un pla de voluntariat, un pla d'igualtat i un pla ecosocial per tenir millor accés a ajuts | No assignada |
Associació Educativa i Cultural Formes - La Troca Escola Comunitària de Formació Permanent | El projecte Espai Canalla dóna resposta a la necessitat de les mares i pares que estan formant-se a l'entitat de disposar d'un espai de guarda lúdic per als infants de 0 a 3 anys. Organitzar l'espai de tal manera que pugui donar resposta a treballar de manera adequada les rutines amb els infants i que les puguin anar incorporant amb la repetició diària. Suport en el triatge de joguines i activitats adequades per a cada edat. | No assignada |
INS Federica Montseny | Organitzar projectes i activitats sobre gènere i sexualitat amb la comissió del centre. | No assignada |
MEL.Educació ambiental | Creació (i apliació) d'una biblioteca/repositori de contes infantils que abordin temes ambientals des d'una perspectiva ecosocial. Reflexió sobre la utilitat del conte com a eina pedagògica per a l'educació ambiental. |
No assignada |
GEPEC-Ecologistes de Catalunya | Creació de material didàctic per la conservació de la tortuga careta (caretta caretta). Dissenyar activitats d'educació ambiental que integrin conceptes de diverses disciplines, com biologia, geografia, ciències ambientals i ètica. Adaptar el material a diferents nivells educatius. Desenvolupar activitats pràctiques i experiments que permetin explorar directament els conceptes relacionats amb la conservació de l'espècie. Integrar mètodes d'avaluació per a mesurar la comprensió i l'impacte de l'educació ambiental en la protecció de l'espècie. Proporcionar als educadors guies detallades, recursos suplementaris i suggeriments per a facilitar l'ensenyament. Inspirar als estudiants a prendre mesures concretes per a la conservació de l'espècie. | No assignada |
Grup d'Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans-Ecologistes de Catalunya (GEPEC-EdC) | Creació de material didàctic per la conservació del corriol camanegre (charadrius alexandrinus). S'hauràn de definir els objectius del material didàctic. Dissenyar activitats d'educació ambiental que integrin conceptes de diverses disciplines, com biologia, geografia, ciències ambientals i ètica. Adaptar el material a diferents nivells educatius. Desenvolupar activitats pràctiques i experiments que permetin explorar directament els conceptes relacionats amb la conservació de l'espècie. Integrar mètodes d'avaluació per a mesurar la comprensió i l'impacte de l'educació ambiental en la protecció de l'espècie. Proporcionar als educadors guies detallades, recursos suplementaris i suggeriments per a facilitar l'ensenyament. Inspirar als estudiants a prendre mesures concretes per a la conservació de l'espècie. | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Analitzar el disseny de racons temàtics per donar resposta a persones amb necessitats sensorials | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Millorar el grau d’inclusió de materials i metodologies educatives dels programes pedagògics del Parc | No assignada |
La tregua. Arte y tranformación social | Detectar com afecta la manera d'exercir la docència, la mancança de referències del Sud Global als estudis de mestria, pedagogia, etc. | No assignada |
Ajuntament de Polinyà | Anàlisi i Diagnosi dels aspectes significatius del desenvolupament del llenguatge entre els infants de les dues EBM, i comparativa amb les diferents generacions anteriors (a través d'entrevistes amb els docents de les EBMs o amb els d'educació infantil de les escoles de primària on ara es troben els infants nascuts abans de la pandèmia. | No assignada |
Fundació Privada Auria | Desenvolupar eines i suports dirigides a les persones amb diversitat funcional ( discapacitat intel·lectual, malaltia mental i situació de vulnerabilitat) | No assignada |
Museu Terra - Fundació Carulla | Estem treballant des de fa un any, entorn la igualtat de gènere i la coeducació a partir de l'exposició Tros de Dona. Ens agradaria comptar amb el suport d'algun/a estudiant que ens ajudes a sistematitzar el coneixement que es va generant i donés suport a les activitats artístiques comunitàries amb les dones. | No assignada |
Justícia i Pau Barcelona | Elaborar un test d'autodiagnosi adreçat al jovent per mesurar el grau de consciència, de coherència, de compromís i de constància en relació a les pràctiques i les actituds que adopten en aspectes concrets de la seva vida quotidiana (alimentació, lleure, ús de la tecnologia, convivència, gènere...) en relació a la justícia global i l'ecologia integral. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Aprofundir en els nous paradigmes culturals i socials en relació als prejudicis i estigmes associats a les drogues i els seus usos entenent el rol del gènere i altres factors com la classe o altres eixos representats en la cultura urbana actual. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Aprofundir en les diferents estratègies d'apropament a la població universitària en matèria d'educació sexual integral per poder superar models higienistes i biomèdics que permetin posar el focus en el benestar emocional que pot estar associat a la vivència d'una sexualitat saludable, deixant la malaltia o les infeccions al lloc on toquen i donant-li la importància que tenen sense oblidar la resta de factors relacionats amb el benestar sexual. | No assignada |
Conexión: Creando Puentes | Nuestra necesidad radica en ampliar el acceso al catalán. Buscamos llegar a un público diverso, incluyendo trabajadores y residentes en Cataluña, ya sean nacionales provenientes de otras regiones de España o extranjeros provenientes de Europa, África, América del Sur, Oriente etc. | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Analitzar l’accessibilitat física entorn als equipaments educatius. Crear propostes de millora (itineraris accessibles). | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Investigar els mecanismes i graus d’aprenentatge significatiu dels infants que participen del programa educatiu del Parc en relació a la competència de coneixement del medi | No assignada |
AIS Ayuda a la Infancia Sin Recursos | Volem oferir la creació d'un repte, en la qual una persona estudiant podrà crear i desenvolupar una coreografia musical per ser ballada per un grup de persones amb discapacitat intel·lectual i persones voluntàries, en un format innovador, amb assajos regulars i una actuació pública final. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Anàlisi del perfil de voluntariat de l'entitat i comparativa amb la realitat de la comunitat universitària. En una segona fase de treball, i en fucnió dels resultats, anàlisi d'aquesta diferència per tal de millorar les estratègies i activitat de captació i comunicació | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Revisió dels programes de voluntariatde l'entitat de la FAS des d'una perspectiva de l'Agenda 2030 i dels objectius de desenvolupament sostenible. | No assignada |
El Turonet |
Desenvolupar un projecte que inclogui tallers, jocs, contacontes, i activitats interdisciplinàries per promoure l’interès per la lectura entre els estudiants de diferents edats. Idear un sistema que permeti que els llibres viatgin per les aules, adaptant-se a les diferents temàtiques treballades a classe, per tal de fer els recursos més accessibles i promoure una cultura lectora fora de l’espai físic de la biblioteca. |
No assignada |
Teatre Nacional de Catalunya | Avaluar l'impacte social del nostre projecte APS per a alumnes de 4t. ESO i persones en situació de vulnerabilitat | No assignada |
Escola Lledoner, comunitat d'aprenentatge | Investigar i analitzar les metodologies d'èxit pròpies dels centres escolars que són Comunitat d'Aprenentatge, com són els Grups Interactius, les tertúlies dialògiques i la resolució dialògica dels conflictes. Veure si la implantació d'aquestes metodologies afavoreix l'alumnat davant d'altres. | No assignada |
Institut Vil·la Romana | La necessitat que volem resoldre o millorar és la gestió del pati, que l'alumnat deixi els mòbils a les aules, juguin i disfrutin de l'estona d'esbarjo en un espai acollidor i confortable per ells. | No assignada |
enriquezArte | Integrar a personas que brinden capacitaciones teóricas y prácticas, en temáticas que involucren a los participantes en el mercado laboral y social, como: Administración y contabilidad básica, Manipulación de alimentos, Mantenimiento y otros. | No assignada |
Propostes per al curs 2023 - 2024
les activitats educatives, i en les campanyes.
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Fronteres Invisibles SCCL | La qüestió de gènere a Fronteres Invisibles | No assignada |
FETS - Finançament Ètic i Solidari | Finances ètiques amb una perspectiva ecofeminista | No assignada |
FETS - Finançament Ètic i Solidari | Educant a través de les finances ètiques feministes | No assignada |
Associació 17 de Maig | Creació dels diferents plans d'organització i execusió de l'entitat | No assignada |
alquimia social sccl | Eines d'acompanyament socioempresarial per tothom. Modelització mès enllà de l'homo economicus | No assignada |
INS Federica Montseny | Comissió d'igualtat i sexualitat del Federica Montseny | No assignada |
Mujeres unidas entre tierras | T'acompanyem | No assignada |
Fundació Bosch i Cardellach | L'evolució dels ingressos propis de l'Ajuntament de Sabadell i la seva relació amb l'activitat econòmica de la ciutat | No assignada |
Fundació Bosch i Cardellach | Evolució de la pobresa i desigualtat a Sabadell | No assignada |
Edualter | Fem pinya contra les Violències Sexuals | No assignada |
SALUT MENTAL AMMFEINA | Analisi juridic d'instruments normatius de suport a la inclusió laboral en salut mental | No assignada |
AIS Ayuda a la Infancia Sin Recursos | Pla d'igualtat i bones pràctiques d'AIS Ajuda | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Anàlisi de la implicació de les entitats del territori de Collserola en els projectes de participació | No assignada |
Casa dels Futurs | Ponts Climàtics: Transversalització i Resiliència Climàtica a Catalunya. | No assignada |
Ecologistes en Acció de Catalunya | Vaixells, ports i conflictes ecosocials. Impactes del transport marítim des d'una perspectiva crítica. | No assignada |
La tregua. Arte y tranformación social | Ensenyar és un acte que comença quan aprens | No assignada |
FETS - Finançament Ètic i Solidari | Reptes de les finances ètiques des de la perspectiva de les comunitats migrants | No assignada |
Museu Terra - Fundació Carulla | Diari de Tros, escoltar, recollir i explicar el saber de les dones al món rural | No assignada |
Justícia i Pau Barcelona | eCOmetre: Entre la petjada i l'empremta, on ets? | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Representacions de les drogues a la música urbana | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Educació sexual: noves mirades | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Anàlisi del perfil dels visitants de cap de setmana al Parc. Què busquen? Què aprenen? (Estadístiques i percepcions de l'ús públic a l'equipament). | No assignada |
Fundació Bosch i Cardellach | La conformació de l'Àrea Urbana de Sabadell, les seves característiques i potencialitats | No assignada |
Casa dels Futurs | Ponts Climàtics: Transversalització i Resiliència Climàtica a Catalunya. | No assignada |
femProcomuns SCCL | Sostenibilitat econòmica basada en l'autogestió comunitària | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Voluntariat universitari de la FAS: anàlisi crític del perfil de persona voluntària i comparativa amb la realitat social universitària | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Revisió crítica dels programes de voluntariat de la FAS des de la perspectiva de l'Agenda 2030. | No assignada |
Plataforma Ciutatdana Espai Gos Mollet | A l’espera de millors correcans a Mollet | No assignada |
Fundació Privada Nou Lloc Habitatge Social | Com els fons europeus “Next Generation” arriben als habitatges socials d’obra nova. L’impacte social del parc d’habitatges que gestionarà la Fundació Nou Lloc. | No assignada |
Teatre Nacional de Catalunya | Teatre i acció: impacte social de projectes artístics comunitaris. | No assignada |
Institut Vil·la Romana | Transformem el pati: espais i dinàmiques de joc | No assignada |
Associació Oikocredit Catalunya | Estudis i recerca per a la promoció i difusió de les Finances Ètiques | No assignada |
Propostes per al curs 2023 - 2024
No assignada
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Associació Andròmines | Millorar les competències i les capacitats de les persones internes a centres penitenciaris (però properes a la llibertat) per a la seva inserció sociolaboral, emprant metodologies relacionades amb la tecnologia i la realitat virtual. | Realitzada |
Fundació Autònoma Solidària | Quin tipus de relacions sexuals promou Tinder? | No assignada |
EnriquezArte | Capacitar per l'acció a persones amb vulnerabilitat. | No assignada |
AIS, Ayuda a la Infancia Sin Recursos | Nou Pla d'Igualtat i Codi Ètic | No assignada |
Federació Catalana d'Autisme | Anàlisi i seguiment de la inserció laboral de persones amb autisme. | Realitzada a la Facultat de Psicologia |
DEPANA (Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural) | En la mesura que DEPANA realitza, entre les seves accions de preservació del medi ambient, actuacions de caire legal que molts cops arriben als tribunals, i tenint en compte que el pressupost de la nostra associació és limitat, volem intentar consolidar el nostre dret a l'assistència jurídica gratuïta en virtut de la Llei 27/2006. | No assignada |
Ajuntament de Barcelona | Capitalitzar els aprenentatges en compra pública responsable. | No assignada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
EnriquezArte | Pla d'empresa de màrqueting | Realitzada a les Facultats d'Economia i Empresa i de Comunicació |
Fundació Pau Costa | Pla d'empresa per a la implementació d'un ramat del sector terciari dedicat a la gestió del risc d'incendis forestals. | Realitzada |
Circular Economy Club de Barcelona | Mapeig de l'Economia Circular a Barcelona. | No assignada |
Federació Catalana d'Autisme | Anàlisi i seguiment de la inserció laboral de persones amb autisme. | Realitzada a la Facultat de Psicologia |
ECOS SCCL | Servei d'ecoauditoria i consultoria-acompanyament per entitats en transició ecosocial | Realitzada |
Associació l'Esquitx | Pla de finançament de l'entitat | No assignada |
Associació Oikocredit | Estudis i recerca per a la promoció i difusió de les Finances Ètiques | No assignada |
Ajuntament de Barcelona | Ajudar a formular un projecte de cooperació internacional sobre residus electrònics a Ghana. | No assignada |
Homeless Entrepreneur | The aim is to propose an umbrella-based approach to unity the CSR programs that are currently siloed, which will ultimately promote SDG 17 (Partnerships) to end poverty in all its forms everywhere (SDG 1) | No assignada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Fronteres Invisibles SCCL | Incorporació de la perspectiva de gènere i LGTBI+ al projecte | No assignada |
FETS - Finançament Ètic i Solidari | Fer incidència política i social per fomentar el sistema de finances ètiques i defensar una economia justa i transformadora. | No assignada |
Desenvolupar propostes formatives adreçades a joves vinculades a les finances ètiques i que tinguin una perspectiva ecofeminista. | No assignada | |
Associació 17 de Maig | Creació de diferents plans per a l'entitat, un pla de voluntariat, un pla d'igualtat i un pla ecosocial per tenir millor accés a ajuts. | No assignada |
Alquimia Social SCCL | Mapeig a nivell Catalunya i España d'intents de generar eines de procés d'emprenedoria, o metodologies d'estratègia o gestió d'equips incorporant la mirada feminista e inclusiva | No assignada |
INS Federica Montseny | Organitzar projectes i activitats sobre gènere i sexualitat amb la comissió del centre | No assignada |
Mujeres unidas entre tierras | Acompanyament a dones migrants en resolució de gestions en arribar a Catalunya, així mateix acompanyament en situacions de violència masclista. L'acompanyament es fa per tal d'aconseguir l'apoderament i multiplicar agents. | No assignada |
Edualter | Edualter forma part de Lafede.cat, en el 2019 es va aprovar en Assemblea General el protocol contra les violències sexuals. Durant 2023, l'entitat ha creat el seu propi protocol pel que requereix d'una persona que acompanyi el procés per a la prevenció i formació entorn del protocol. | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Diagnosi de l’accessibilitat de les activitats i instal·lacions de Can Coll CEA per alumnat i visitants amb NESE (necessitats específiques de suport educatiu) derivades de discapacitat física (discapacitat en la mobilitat). | No assignada |
AIS Ayuda a la Infancia Sin Recursos | Creiem fonamental que en l'actualitat l'entitat disposi de un pla d'igualtat que reguli les relacions, el tracte i el llenguatje en relació a la qüestió de gènere. | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Anàlisi de la implicació de les entitats del territori de Collserola en els projectes de participació. | No assignada |
No assignada | ||
Casa dels Futurs | Transversalització i Resiliència Climàtica a Catalunya. | No assignada |
Associació Agroecològica de Rubí - Horts de Can Feliu | Ens agradaria augmentar la productivitat dels nostre horts fent un disseny de rotació de cultius dinàmic i productiu que ens permeti treure el màxim rendiment aplicant principis d'agricultura respectuosa i amb mínim ús de maquinària (tot i que tenim tractor i moticultor). | No assignada |
Museu Terra - Fundació Carulla | Estem treballant des de fa un any, entorn la igualtat de gènere i la coeducació a partir de l'exposició Tros de Dona. Ens agradaria comptar amb el suport d'algun/a estudiant que ens ajudes a sistematitzar el coneixement que es va generant i donés suport a les activitats artístiques comunitàries amb les dones. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Aprofundir en els nous paradigmes culturals i socials en relació als prejudicis i estigmes associats a les drogues i els seus usos entenent el rol del gènere i altres factors com la classe o altres eixos representats en la cultura urbana actual. | No assignada |
Justícia i Pau Barcelona | Elaborar un test d'autodiagnosi adreçat al jovent per mesurar el grau de consciència, de coherència, de compromís i de constància en relació a les pràctiques i les actituds que adopten en aspectes concrets de la seva vida quotidiana (alimentació, lleure, ús de la tecnologia, convivència, gènere...) en relació a la justícia global i l'ecologia integral. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Aprofundir en les diferents estratègies d'apropament a la població universitària en matèria d'educació sexual integral per poder superar models higienistes i biomèdics que permetin posar el focus en el benestar emocional que pot estar associat a la vivència d'una sexualitat saludable, deixant la malaltia o les infeccions al lloc on toquen i donant-li la importància que tenen sense oblidar la resta de factors relacionats amb el benestar sexual. | No assignada |
Conexión: Creando Puentes | Nuestra necesidad radica en ampliar el acceso al catalán. Buscamos llegar a un público diverso, incluyendo trabajadores y residentes en Cataluña, ya sean nacionales provenientes de otras regiones de España o extranjeros provenientes de Europa, África, América del Sur, Oriente etc. | No assignada |
AIS Ayuda a la Infancia Sin Recursos | Dinamització de la coreografia del projecte musical inclusiu AISBand 2024-2025 | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Anàlisi del perfil dels visitants de cap de setmana al Parc. Què busquen? Què aprenen? (Estadístiques i percepcions de l'ús públic a l'equipament). | No assignada |
Fundació Bosch i Cardellach | El creixement dels municipis a l'entorn de Sabadell ha estat molt important en aquest segle i s'han consolidat relacions de serveis públics i de localització d'activitat econòmica. El projecte tracta de descriure la dinàmica d'aquesta àrea urbana d'un mínim de 5 municipis (Sabadell, Castellar del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Badia del Vallès i Barberà del Vallès) i apuntar les seves febleses i potencialitats. | No assignada |
DEPANA. Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural | DEPANA va rebre la donació d’unes parcel·les de 13.200m2 a la zona del Camí de la Pineda de Gavà. Estan destinades a la renaturalització en habitats corresponents a les depressions humides interdunars. Vindria molt bé col•laboració en el desenvolupament del projecte de restauració. | No assignada |
Associació per la promoció de la Masoveria Urbana (APMU) | Disseny i la implementació d'un hort comunitari que sigui capaç de subministrar aliments frescos per a un grup de 30 persones durant tot l'any. Aquest hort serà planificat per proporcionar una varietat de verdures, hortalisses, fruits i herbes que compleixin les necessitats nutricionals del grup. L'objectiu és crear un espai verd que fomenti la comunitat, la salut i la sostenibilitat ambiental. | No assignada |
femProcomuns SCCL | Aprofundir en el Model de sostenibilitat del procomú. Disposar d'un mètode i eines per treballar la sostenibilitat econòmica des de paràmetres comunitaris, d'auto-organització i d'autogestió i no des de paràmetres mercantils de relació proveïdor-client. | No assignada |
No assignada | ||
Fundació Autònoma Solidària | Anàlisi del perfil de voluntariat de l'entitat i comparativa amb la realitat de la comunitat universitària. En una segona fase de treball, i en fucnió dels resultats, anàlisi d'aquesta diferència per tal de millorar les estratègies i activitat de captació i comunicació | No assignada |
Revisió dels programes de voluntariatde l'entitat de la FAS des d'una perspectiva de l'Agenda 2030 i dels objectius de desenvolupament sostenible. | No assignada | |
Teatre Nacional de Catalunya | Avaluar l'impacte social del nostre projecte APS per a alumnes de 4t. ESO i persones en situació de vulnerabilitat | No assignada |
Fundació Aigües de Manresa - Junta de la Séquia (Museu de la Tècnica de Manresa) | Desenvolupar un projecte de museu de suport territorial | No assignada |
Associació Oikocredit Catalunya | Estudis i recerca per a la promoció i difusió de les Finances Ètiques | No assignada |
Propostes per al curs 2023 - 2024
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
EnriquezArte | Integrar a persones que brindin capacitacions teòriques i pràctiques en temàtiques que involucren als participants en el mercat laboral i social. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Ansiolítics i altres psicofàrmacs: més presents del que creiem? | No assignada |
Quin tipus de relacions sexuals promou Tinder? | No assignada | |
Associació Soldiària amb la Tercera Edat (ASTE BCN) | Temes d'estudi relacionats amb la tercera edat, el dol i la soledat | Realitzada a la Facultat d'Educació |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Associació l'Esquitx | Elaborar un programa que tingui cura del benestar emocional de les famílies oferint un espai de descans on es puguin treballar aspectes com la possible dependència emocional generada. | No assignada |
Associació Solidària amb la Tercera Edat | Los mayores que viven en residencias han dejado de hacer munchas de las cosas que solían y les gustaba hacer. Queremos saber cuales son ahora sus intereses para poder ofrecer actividades que les llenen y les devuelvan la ilusión por estar activos. | No assignada |
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Investigar els mecanismes i graus d’aprenentatge significatiu dels infants que participen del programa educatiu del Parc en relació a la competència de coneixement del medi | No assignada |
FUNDACIO PRIVADA IRIS | Actualment disposem en plantilla treballadors/es amb Discapacitat Intel.lectual, en un procés d'envelliment abançat. Són treballadors vinculats aI nostre Centre Especial de Treball i caldria crear un Projecte on es pogués concretarr unes tasques molt específiques per aquests i alhora poder-les oferir als clients actualment en actiu. | No assignada |
Ajuntament de Polinyà | Canvis en el desenvolupament del llenguatge entre els infants nascuts postpandèmia. | No assignada |
INS Federica Montseny | Organitzar projectes i activitats sobre gènere i sexualitat amb la comissió del centre | No assignada |
Fundació Privada Auria | Tenim la necessitat desenvolupar eines i suports dirigides a les persones amb diversitat funcional ( discapacitat intel·lectual, malaltia mental i situació de vulnerabilitat) | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Aprofundir en els nous paradigmes culturals i socials en relació als prejudicis i estigmes associats a les drogues i els seus usos entenent el rol del gènere i altres factors com la classe o altres eixos representats en la cultura urbana actual. | No assignada |
Aprofundir en les diferents estratègies d'apropament a la població universitària en matèria d'educació sexual integral per poder superar models higienistes i biomèdics que permetin posar el focus en el benestar emocional que pot estar associat a la vivència d'una sexualitat saludable, deixant la malaltia o les infeccions al lloc on toquen i donant-li la importància que tenen sense oblidar la resta de factors relacionats amb el benestar sexual. | No assignada | |
FUNDACIÓ ROSA MARIA VIVAR | Digitalitzar les proves d'una competició de memòria escolar que avaluen i potencien diferents funcions cognitives. Actualment la competició es fa en paper i l'objectiu és que els estudiants les puguin fer a través dels ordinadors de l'escola. | No assignada |
Justícia i Pau Barcelona | Elaborar un test d'autodiagnosi adreçat al jovent per mesurar el grau de consciència, de coherència, de compromís i de constància en relació a les pràctiques i les actituds que adopten en aspectes concrets de la seva vida quotidiana (alimentació, lleure, ús de la tecnologia, convivència, gènere...) en relació a la justícia global i l'ecologia integral. | No assignada |
AFATRAC | Heterogeneïtat dels diagnòstics que comporten una conducta disruptiva | No assignada |
Propostes per al curs 2023 - 2024
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Creació d’un programa educatiu per persones amb discapacitat visual o acústics (itinerari o racons tàctils, acústics, etc.). | Assignada a professorat - Pendent estudiant |
Propostes per al curs 2023 - 2024
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
Associació agroecològica Can Feu de Rubí | Augmentar la productivitat dels Horts de Can Feliu per poder cobrir despeses de personal de la entitat | No assignada |
EnriquezArte | Capacitació de manipulació d'aliments a persones amb situació de vulnerabilitat i organització del banc d'aliments | No assignada |
Fundació Pau Costa | Pla d'empresa per a la implementació d'un ramat del sector terciari dedicat a la gestió del risc d'incendis forestals. | Realitzada a la Facultat d'Economia i Empresa |
INS Ribot i Serra | Disseny i implementació d'una seqüència didàctica per a alumnat d'ESO o Batxillerat. | No assignada |
Andròmines | Millorar les competències i les capacitats de les persones internes a centres penitenciaris (però properes a la llibertat) per a la seva inserció sociolaboral, emprant metodologies relacionades amb la tecnologia i la realitat virtual. | Realitzada a la Facultat de Dret |
Grup d'Estudis i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya | Efectivitat de les caixes refugi per a ratpenats com a mesura de conservació | Realitzada a la Facultat de Biociències |
Fundació Miranda | Estudi de l’ecologia del seneci del cap (Senecio inaequidens) i de les pertorbacions que produeix a l’ecosistema pastoral | No assignada |
Estudi de la dinàmica de la metapoblació del seneci del cap (Senecio inaequidens) i determinació de la seva distribució i avaluació del risc en els ecosistemes pastorals del Prepirineu català. | Realitzada a la Facultat de Biociències | |
Establiment de sistemes pel control i d’estratègies per a la contenció de la planta invasora seneci del cap (Senecio inaequidens) als ecosistemes pastorals del Prepirineu català | No assignada | |
Determinació dels efectes de la ramaderia extensiva dels èquids en els ecosistemes del Massís del Garraf. | No assignada | |
Valoració de les pertorbacions derivades dels incendis en les parcel·les afectades del Massís del Garraf i la seva aptitud pel pasturatge dels èquids després de la regeneració. | No assignada | |
Associació Forest Horses | Efectes de la pastura lliure en els cavalls | Realitzada |
Activitats de sensibilització mediambiental adaptades als cicles escolars | Realitzada a la Facultat d'Educació | |
Fundació Autònoma Solidària | Ansiolítics i altres psicofàrmacs: mes presents del que creiem? | No assignada |
Cooperativa Etcèteres | Creació d'un projecte comunitari d'hort d'herbes remeieres per fomentar la participació de dones del barri en l'espai de la Xarxa de Dones Cosidores. | No assignada |
Entitat | Resum de la proposta | Estat de la proposta |
---|---|---|
EnriquezArte | Integrar a persones que brindin capacitacions teòriques i pràctiques en temàtiques que involucren als participants en el mercat laboral i social. | No assignada |
Fundació Autònoma Solidària | Ansiolítics i altres psicofàrmacs: més presents del que creiem? | No assignada |
Quin tipus de relacions sexuals promou Tinder? | No assignada |