Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Aprenentatge Servei

142 docents participen en la primera edició de la formació específica per a tutoritzar Treballs de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei a la UAB

20 des. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El passat mes de novembre, un grup de docents de la Universitat Autònoma de Barcelona va participar en la primera edició de la formació "Tutoritzo un TFG en ApS, com ho faig? Explorant la docència supervisada compromesa amb el territori" organitzada per l'Oficina d'Aprenentatge Servei (ApS) de la UAB.

Formació presencial per a tutoritzar TFG ApS
Les persones participants assegudes per grups durant la formació per a tutoritzar TFG ApS

L’esdeveniment, dirigit principalment al Personal Docent i Investigador (PDI) interessat en tutoritzar treballs de fi de grau amb la metodologia d'Aprenentatge Servei, va ser conduït amb èxit per l'equip tècnic de l'Oficina ApS, amb la col·laboració de dues professores amb àmplia experiència en aquesta àrea: Eva Castells (facultat de Veterinària) i Paloma Valdivia (facultat de Ciències de l’Educació).

Aquesta primera edició de la formació va destacar-se per la seva versatilitat, realitzant-se en dues sessions amb formats diferents: una presencial i una virtual. Aquest enfocament dual va permetre als participants escollir la modalitat que millor s'adaptés a les seves necessitats i disponibilitat.

L’objectiu d’aquesta formació era proporcionar eines pràctiques i els coneixements necessaris per assumir el paper de tutors i tutores de TFG en la metodologia d'ApS als assistents, així com conèixer com es desenvolupen aquests projectes a la UAB. A través d'aquesta iniciativa, es va aconseguir fomentar la creació d'un entorn de formació col·laboratiu, on a partir d’elements teòrics i dinàmiques pràctiques, els i les participants van poder intercanviar experiències i estratègies per a una implementació efectiva de l'ApS als seus respectius àmbits acadèmics.

Amb una participació entusiasta i un interès creixent, la primera edició de la formació va superar totes les expectatives, evidenciant la voluntat del PDI de la UAB de comprometre's amb mètodes pedagògics transformadors i compromesos amb el territori.

La formació va comptar amb 142 assistents, dels quals 14 van assistir a la sessió presencial i 128 a la sessió virtual. De les persones inscrites (un total de 236), el 54,24% ja tenia un TFG en metodologia ApS assignat. També es va observar que el 65,25% no havia supervisat abans un TFG en aquesta metodologia. Finalment, cal destacar l’alta participació de les facultats de Medicina, Ciències de l’Educació, Veterinària, Dret i Filosofia i Lletres.

Per a més informació sobre aquesta iniciativa o altres projectes d'Aprenentatge Servei a la UAB, si us plau, poseu-vos en contacte amb l'Oficina ApS de la UAB (aprenentatge.servei@uab.cat)

Dins de