Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB acull la I Jornada d'Aprenentatge Basat en Reptes

17 maig 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Prop de 80 persones han participat a la I Jornada d’Aprenentatge Basat en Reptes de la UAB, que va tenir lloc el passat 17 de maig a la sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, de 9.30 a 13.45 h.

Jornada ABR

La UAB ha acollit la primera I Jornada d’Aprenentatge Basat en Reptes, que va aplegar prop de 80 persones que han assistit a diferents sessions al voltant d’aquesta metodologia basada en una experiència real. Amb la metodologia ABR, els participants s’enfronten a una problemàtica concreta del territori i exploren possibles opcions de millora per arribar a formular una proposta de solució, la qual, el alguns casos, es pot arribar a implementar i avaluar.

La benvinguda va començar a les 9.30 h i serà a càrrec de la vicerectora de Relacions Internacionals i Política Lingüística de la UAB, Laura Santamaria.

A les 9.45 h va tenir lloc la primera sessió, que portava per títol «L’ABR i el seu impacte en la docència», amb Dorothea Ellinger (Universitat Tecnològica d'Hamburg, Alemanya), responsable de l'àmbit de les oportunitats formatives de l'ECIU University.

A les 10.15 h va començar una taula rodona sobre experiències pràctiques d’ABR a la UAB amb Marilisa Birello, vicedegana de Qualitat, Innovació i Màster de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB; Artur Vidal, professor de la Facultat de Ciències de l'Educació; Toni Comajoan, coordinador del Secretariat d’Escola Rural de Catalunya i director de la ZER Moianès Llevant; Jaume Farrés, catedràtic de la Facultat de Biociències; Judith Gifreu, professora de la Facultat de Dret, i Begonya Saez, professora de la Facultat de Filosofia i Lletres. A més, hi van participar dos estudiants que han format part en la definició i resolució de reptes.

A les 12 h va haver-hi dues sessions paral·leles amb Íngrid Noguera, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació, Sílvia Blanch, vicedegana de Pràctiques de la Facultat de Ciències de l’Educació i Daniel Franco, professor de l’Escola d'Enginyeria. Una va ser teòrica, amb el títol «Què s'amaga rere l'ABR? Aproximacions a l'aprenentatge actiu i flexible», i una altra, pràctica, en què les persones assistents van poder simular el treball de classe al voltant d'un repte del territori.

A les 13 h va començar la darrera sessió, on es van presentar el seguit d’experiències recollides a les sessions paral·leles anteriors i es presentarà l’Oficina de Reptes i l’ECIU University a les persones assistents. Hi van participar Íngrid Noguera, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació, Myra Ronzoni, coordinadora dels pilots ABR a la UAB, i Òscar Redondo, coordinador de Reptes.

La vicerectora de Relacions Internacionals i Política Lingüística de la UAB, Laura Santamaria, va ser l’encarregada de cloure la jornada.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de