Els estudiants de logopèdia presenten els seus projectes dins la metodologia docent ABR

Estudiants de logopèdia presentant el seu projecte al costat del jurat

Els estudiants de tercer de logopèdia presenten els seus projectes sobre com poder millorar el llenguatge escrit en els alumnes de la classe dels grans de les tres escoles de la ZER utilitzant la metodologia “Aprenentatge en reptes”.

 

10/01/2024

Aquesta experiència s'emmarca dins del programa pilot per a la incorporació de la metodologia docent ABR en les assignatures de la Facultat de Psicologia.

 

El passat 22 de desembre de 9:00 a 11:00 a l’aula P-24 de la Facultat de Psicologia es va dur a terme l’acte de presentació de les propostes que les estudiants de tercer de l’assignatura Intervenció en trastorns del llenguatge oral i escrit del Grau en Logopèdia dins la metodologia “Aprenentatge en reptes” per buscar com es pot transformar l’ensenyament de la llengua escrita per tal de millorar l’escriptura dels i les alumnes del ZER Moianès - Llevant, el qual està format per tres escoles: l’escola de l’Estany, l’escola de Collsuspina, l’escola de Sant Quirze Safaja. 

Aquesta experiència s'emmarca dins del programa pilot per a la incorporació de la metodologia docent ABR en les assignatures de la Facultat de Psicologia. A través d’aquest enfocament innovador, els estudiants s’immersen en una experiència d’aprenentatge autèntica que implica abordar problemàtiques concretes del territori. Mitjançant la metodologia d’aprenentatge basada en reptes, es demana als estudiants que exploren diverses opcions de millora, fent front a reptes reals i formulant propostes de solució en resposta a les complexitats del món real.

Aquestes presentacions van ser avaluades pels professionals del sector Toni Comajoan, director de la ZER i Carles Prat, director de l'escola de Collsuspina, els quals van destacar l’originalitat i l’esforç realitzat pels estudiants.  Tanmateix, vam comptar amb la presència de la Sònia Darbra, vicedegana de la Facultat de Psicologia i la Silvia Blanch, Vicedegana de Pràctiques i Secretària de la Facultat d’Educació.

Finalment, l’acte va concloure amb un esmorzar conjunt.