CONGRAM19, el Congrés sobre Ensenyament de la Gramàtica, que s’ha celebrat a la UAB els passats dies 23, 24 i 25 de gener, ja és un referent en L' àmbit internacional

Gramatica
CONGRAM19, el Congrés sobre Ensenyament de la Gramàtica, que s’ha celebrat a la UAB els passats dies 23, 24 i 25 de gener, ja és un referent en L' àmbit internacional

10/01/2019

Després de les dues primeres edicions celebrades a la Facultat de Magisteri de la UV, el Congram19 va tornar a esdevenir un fòrum científic d’intercanvi i de discussió a l’entorn de l’ensenyament i aprenentatge de la gramàtica.

Les xifres parlen per elles mateixes: la tercera edició del congrés va comptar amb uns 250 inscrits de més de 30 països diferents (de tres continents), quatre conferències plenàries i dues taules rodones amb convidats amb perfils lingüístics i/o didàctics de renom internacional i un centenar llarg de comunicacions repartides en 12 simposis i 33 sessions.
Els eixos temàtics a l’entorn del quals giraven les comunicacions van ser la relació entre l’ensenyament de la gramàtica i l’ús lingüístic; la reflexió gramatical en l’ensenyament de la llengua; l’ensenyament de la gramàtica i les teories lingüístiques, la història de l’ensenyament de la gramàtica i les noves orientacions en l’ensenyament de la gramàtica. El congrés també va destacar pel seu caràcter plurilingüe, amb l’ús institucional de tres llengües (català, castellà i anglès) i d’altres que també van ser presents en les sessions de comunicacions (sobretot francès i portuguès). El llibre de resums i la informació del congrés es poden consultar a https://congram19cat.wordpress.com, com també els de les dues edicions anteriors :(http://congram2014.blogspot.com i https://congram2016.wordpress.com).