Projecte RUNIN

Projecte RUNIN

The Role of Universities in Innovation and Regional Development
 

Descripció
L'objectiu del projecte RUNIN és desenvolupar una recerca internacional sobre innovació regional i, més específicament, sobre el paper de les universitats en la innovació i el desenvolupament del territori..
 
Participants
El projecte està liderat per la Universitat de Stavanger (Noruega), i compta amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona, l'Aalborg University (Dinamarca); la Universitat de Lincoln (Regne Unit); la Universitat de Twente, (Països Baixos); la Linköping University, (Suècia); i la Universitat d'Aveiro (Portugal).
 
Activitats
El projecte inclou un programa de formació per a investigadors innovadors. Els candidats tindran una formació en recerca sòlida, així com habilitats per progressar tant en la indústria com en el sector públic. Hi prendran part un total de 14 estudiants de doctorat, que s'incorporaran en programes de doctorat de les universitats que hi participen i en organismes públics i privats relacionats amb el desenvolupament regional. Els estudiants de doctorat tindran un supervisor assignat d’una universitat, un altre supervisor d'altres universitats, i un mentor d’un dels organismes públics o privats participants. En total 21 supervisors i 11 mentors participaran en el projecte.

La UAB acollirà dos estudiants de doctorat del programa, que participaran en el Doctorat en Economia, Gestió i Organització (Doctorate in Economics, Management and Organization DEMO) del Departament d'Empresa de la UAB. Els doctorands analitzaran, d’una banda, el tipus de col·laboracions entre universitat i empresa, i com afecta aquesta col·laboració a la supervivència de l'empresa en un entorn competitiu sota la direcció del professor Emili Grifell-Tatjé; i d'una altra, desenvolupar el concepte de quàdruple hèlix, és a dir, ampliar la triple hèlix tradicional (universitat – empresa – administració) amb el paper del ciutadà, sota la direcció de la professora Pilar Marquès.

Període
Del setembre de 2016 al setembre del 2020.

Finançament
El projecte està dotat d'un pressupost de 3,7 milions d'euros per les Innovative Training Networks (ITN) del programa Marie Sklodowska-Curie, en el marc del programa Horitzó 2020.