<img src="/Xcelerate/graphics/novaUAB/interior/bgTorresAdnInterior.jpg" alt="Un cielo claro mirado desde las torres de la UAB"/>
Professors de la UAB publiquen el llibre 'Política para apolíticos'
Portada del llibre 18.05.2012 Altres  -  Deu professors del Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB han publicat el llibre Política para apolíticos, contra la dimisión de los ciudadanos (Editorial Ariel, 184 pàgines), amb el qual pretenen combatre tòpics contra el sistema parlamentari que cada cop estan més estesos en l'opinió pública i els mitjans de comunicació.
Mitjançant un estil dirigit a un públic ampli i no exclusivament acadèmic, els autors es proposen aportar dades i consideracions fundades al debat ciutadà, més viu que mai arran del moviment 15-M i els últims casos de corrupció. Els articles pretenen evitar les generalitzacions, tot reivindicant les bones polítiques i aportant alhora possibles solucions als actuals problemes del sistema democràtic.
 
El llibre es divideix en articles breus que tracten aspectes com el desinterès ciutadà per la política, els casos de corrupció, el paper dels mitjans de comunicació, la llunyania entre classe política i societat, l'excés de burocràcia, la retribució dels polítics o el poder dels parlaments enfront la globalització i les directrius de la UE. També es qüestiona si realment viuríem millor sense política i s'analitzen possibles solucions al descrèdit del sistema, destacant el paper que pot jugar Internet en la millora de la participació i la implicació ciutadana.
 
Política para apolíticos, contra la dimisión de los ciudadanos està editat pels catedràtics de Ciències Polítiques i de l'Administració Xavier Ballart i Josep Maria Vallès qui, a més, ha estat rector de la UAB (1990-1994) i conseller de Justícia de la Generalitat (2003-2006). També hi han participat en la seva redacció els professors Joan Subirats, Joan Botella, Eva Anduiza, Quim Brugué, Alex Casademunt, Ana Mar Fernández, Salvador Martí i Francesc Morata.
Més informació
Fragment del llibre "Política para apolíticos"
 Convertir a PDF 
Anar a Notícies
Notícies relacionades
17/05/13 Institucional -  Desbloquejat el Rectorat de la UAB [+]
16/05/13 Centres docents -  Vídeos divulgatius amb "La Universitat Respon" [+]
16/05/13 Institucional -  La comunitat universitària demana als ocupants del Rectorat que marxin [+]
Contacta
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
+34 93 581 4032
g.premsa@uab.es
 

 

 

2013 Universitat Autònoma de Barcelona